Aangezien de criminaliteit erg toeneemt de laatste tijd hoorde ik vandaag iemand zeggen dat ze de grenzen maar weer moeten sluiten.

Is dat zo ?zou dat een rede kunnen zijn om de criminaliteit te stoppen of te verminderen?

Toegevoegd na 12 minuten:
reden ok zondag het is een slordigheidje

Toegevoegd na 1 uur:
De criminaliteit die toeneemt volgens een artikel in de krant neemt de laatste tijd toe,ik hoorde iemand zeggen dat ze de grenzen maar weer moeten sluiten.Even een andere vorm van mijn vraag voor de antwoordman.zie verder extra uitleg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt twee keer 't zelfde. 'De criminaliteit die toeneemt volgens een artikel in de krant neemt de laatste tijd toe'...

Het beste antwoord

Grenzen sluiten kan niet meer achteraf, die hadden nooit geopend mogen worden op deze manier.
Je kan daardoor makkelijk personen ontvoeren, je bent zo de grens over met de auto zonder paspoort en weg zijn ze. Terwijl ze hier eerst nog in Nederland zoeken. En al lang en breed ergens in het buitenland zitten

Hoeveel mensen uit het buitenland gaan naar Nederland drugs kopen.

Snelwegkraakplegen of inbreken ook hier zijn ze met alles zo de grens over.
Gewoon een grenscontrole was vroeger helemaal niet zo verkeerd. Vond het nog spannend.

Alles wordt duurder en is voor veel mensen ook niet meer op te brengen en daardoor zal de criminaliteit ook toenemen. En de straffen helpen ook niet altijd want vaak sta je na een diefstal zo weer op straat. Dus dit schrikt niet meer af voor velen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helamaal eens Lora, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja lora plusje
paulus811
14 jaar geleden
ook van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor jou Lora het beste antwoord.
Groetjes van josephina.

Andere antwoorden (15)

Grenzen sluiten, of in ieder geval grenscontroles houden, zal de criminaliteit zeker doen dalen. Momenteel opereren er veel Oost Europese bendes die hier een niets ontziende rooftocht houden en met een paar uur weer terug in Oost Europa zijn. Het wordt dit tuig wel erg makkelijk gemaakt door ongelimiteerde toegang tot Nederland.
14 jaar geleden
In het kader van de Europese eenheid, de mondialisering, etc, is dit uitgesloten! Grenzen kunnen niet worden gesloten, maar wel (verdere) intensivering van opsporingen en waakzaamheid met betrekking tot preventie. Veiligheid verdient veel aandacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,
hierdoor zou er weinig veranderen, want om de grenzen hermetisch af te sluiten is helemaal geen geld ter beschikking.
Men roept zoiets makkelijk, met name de oppositie om onvrede aan te geven, maar het is niet concreet.

Net als: "kijk nu eens wat een slechte beveiliging op Paleis Noordeinde" aldus PVD en SP. Maar als je vervolgens vraagt of er meer geld ter beschikking kan worden gesteld voor de beveiliging geven ze niet thuis.

Politieke spelletjes, worden jullie daar ook zo moe van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Waarom is er geen geld om de grenzen te sluiten? Die situatie hebben we tientallen jaren gehad. Vergeet niet dat de schade die open grenzen met zich meebrengt, ook bakken met geld kost. Dan reken ik de frustratie van bestolen winkeliers nog niet eens mee.
Nee, grenzen sluiten helpt niet tegen criminaliteit.

Maar belangrijker - Nee, criminaliteit neemt niet erg toe de laatste tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind het nogal een kortzichtige manier. Natuurlijk neemt criminaliteit af als er minder mensen zijn, maar wat kost het om de grenzen te sluiten? Denk dat de kosten vele malen hoger zullen zijn dan de baten. En zoals al genoemd: het is maar een theoretische oplossing, want je kunt de grenzen helemaal niet sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet.
En de criminaliteit stijgt niet, je leest de verkeerde krant.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat jij helemaal geen krant leest :Let op geknipt en geplakt ;De criminaliteit in Nederland dreigt toe te nemen door de economische crisis. Het ministerie van Justitie gaat daarom verder met beleid om te voorkomen dat mensen in de fout gaan en criminelen in herhaling vallen.
AWM
14 jaar geleden
Iets wat dreigt is nog niet gebeurd. En in elk geval presenteer jij dit feit in de tegenwoordige tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat mensen en bedrijven het moeilijker hebben door de crisis, krijgt justitie te maken met meer faillissementen, ontslagzaken en schuldsaneringen. Economische neergang en stijgende werkloosheid kunnen bovendien leiden tot meer criminaliteit, in allerlei vorm.
AWM
14 jaar geleden
Die *kunnen* (gaan) leiden. Ja.
Dat is nog altijd iets heel anders dan de aanhef van je vraag:
"Aangezien de criminaliteit erg toeneemt de laatste tijd...."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de vraag aangepast voor jou speciaal ,dan is dat ook weer recht getrokken antwoordman.
AWM
14 jaar geleden
Lief van je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pfffffff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe gaan we economische neergang (wat volgens het aangehaalde artikel schijnbaar een oorzaak van de stijging is) helpen door de grenzen te sluiten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
AWM
14 jaar geleden
Dat bedoel ik. En dat is nogal wat genuanceerder dan de grootste ochtendkrant ons wil doen geloven.
Nee de grenzen niet sluiten maar nederland minder aantrekkelijk maken voor criminelen,de straffen een beetje hoger maken,en de politie ietsje meer vrijheid geven,en niet na een halve dag cel maar weer op straat zetten,gisteren zag ik dat skimmers speciaal nederland uitkiezen,omdat wij nog met ouderwetse apparatuur werken,terwijl dat in andere landen allang niet meer het geval is,nederland staat bekend als een paradijs voor criminelen,en van die naam moeten we eens een keer af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Sluiten, sluiten? Openen, ze moeten de grenzen openen en dan die crimineler uitzetten... Als de grenzen gesloten zijn, dan gaat dat niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Criminaliteit neemt toe omdat de regering steeds meer geld van ons inpikt. Kijk naar de uitkeringen van mensen die niet anders kunnen (nee niet de uitvreters dus), die mensen krijgen elke keer minder. Alles word maar duurder, dus hoe moeten die nog fatsoenlijk rondkomen dan? Als zo iemand een brood steelt om te leven is dat ook criminaliteit, maar hoe erg is dat dan? Vele jonge ouders in de bijstand stelen nu een kadootje voor 5 december, simpelweg omdat ze t niet kunnen betalen.

Criminaliteit los je niet op door de grenzen te sluiten. Wellicht wel door er eens een andere regering neer te zetten ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grenzen weer sluiten zal naar mijn mening niet helpen.
Laat ze eerst maar eens de criminelen die al vast zitten geen verlof meer geven. Het is toch te gek voor woorden wanneer je vast zit dat je verlof kunt krijgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist als de grenzen sluit. Neemt criminaliteit toe.
Ze moeten gewoon een politieoptreden doen.
En de boel van binnen veroveren..
Op pakken dus.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grenzen sluiten helpt echt niet!

De criminaliteit is nog niet gestegen. Men verwacht dat die gaat stijgen door de economische crisis.

'De criminaliteit daalt sinds een aantal jaar. Maar de economische crisis gaat dat tij keren, zo voorspellen deskundigen. En de overheid is daar onvoldoende op
voorbereid.
Mensen die werkloos raken en hun inkomen verliezen, raken ook de binding kwijt met de maatschappij. Ze zijn dan eerder bereid om illegale dingen te doen om aan geld te komen, denk aan het knippen van hennep’, aldus Klerks. Ook kun je volgens hem ‘op je vingers natellen’ dat deze periode over enkele jaren een piek laat zien in het aantal winkeldiefstallen. ‘Het gaat dan niet alleen om het stelen van luxegoederen, maar ook om dagelijkse boodschappen.’

Maar ook op de werkvloer zal de criminaliteit toenemen. Klerks: ‘Loyaliteit naar de werkgever toe neemt af bij ontslag, of dreigend ontslag. Daarbij komt dat meer bedrijven failliet gaan en het aantal faillissementsfraudes toeneemt. Er zijn ondernemers die zullen proberen nog tijdig geld uit hun zaak weg te sluizen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kunnen onze stad ook wel weer ommuren en laten bewaken door poorters.

Dat helpt heel zeker weten tegen de criminaliteit.

We raken ook een paar verworven voordelen kwijt dan, dat weer wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de grenzen sluiten zou vast wel iets helpen maar niet veel,
ik denk dat het belangrijker is dat er meer kerels als politie zijn en niet van die mietjes die niet weten en ook niet meer veel mogen doen. als er wat groots gebuurd en er valt en gewonden in wat voor vorm dan ook bij de burger door de politie is de politie agent de kwaden, was dat wel nodig , kon dat niet anders. dat schat toch niet op aanpakken die zooi, en niet zo zachtjes want dat schat niet op. en dan nog er bij dat als je een inbreker in je huis krijgt en die aanpakt, ben je ook de schuldige, echt we zitten in een mietjes maatschappij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een strenge grenscontrole zou wel wenselijk zijn maar dat is niet meer uitvoerbaar. Lange files bij de grenzen en veel ergernis. De grenzen sluiten is geen optie meer, de criminelen blijven dan ook binnen.