Hoe vraag ik zonder te kwetsen aan een vriendin of ze geen of minder parfum wil gebruiken?

Ik ga vaak met deze vriendin ergens in de auto naar toe en ik vind die parfumlucht verschrikkelijk. Het prikt in mijn neus en ik word er zowat onpasselijk van.
Het is al zover dat ik smoesjes verzin om niet samen in 1 auto te hoeven zitten. Ik wil haar niet kwetsen, zij denkt waarschijnlijk dat ze heerlijk ruikt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan haar heel subtiel kunnen zeggen:" Wil je ophouden met die rotzooi over jou te spuiten? Er zijn zelfs klachten uit Denemarken".
:-):-):-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel subtiel, Evarist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, stippel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien doet ze het wel omdat ze anders een hele sterke zweet lucht heeft :') doe gewoon je raampje open xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een bekend feit, dat je je eigen parfum niet meer ruikt, als je het langere tijd achter elkaar gebruikt. Alleen op het moment van opspuiten ruik je het even.
Daardoor lijkt het voor een mens, alsof het geurtje alweer weg is, terwijl een ander het nog heel duidelijk ruikt.
De verleiding is dan groot, opnieuw te spuiten, zodat het 'wolk-effekt' ontstaat.
Misschien kan je hier iets mee, als je er met je vriendin over praat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwsgierig, ik denk dat dat zeker het geval is, en ook dat het zo in haar kleding zit, wat toch niet echt fris ruikt, jak.

Het beste antwoord

Je zou tegen haar kunnen zeggen dat jij heel gevoelig reageert op geur. Bedenk ook andere voorbeelden ,zoals "ik heb het ook altijd bij de wasverzachter" of "ik heb ook altijd last van hyacinten", zoiets. Je noemt dan haar parfum ook direct. Misschien kun je haar voorstellen om haar geurtje mee te nemen in haar tas, en het pas op te spuiten als jullie op de plaats van bestemming zijn.
Zo houd je het probleem bij jezelf en kwets je haar helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie!

Andere antwoorden (3)

Je zou het gesprek er eens op kunnen brengen wat jij lekkere luchtjes vindt, en haar vertellen dat veel mensen die veel parfum dragen, zelf helemaal niet in de gaten hebben dat ze een wolk om zich heen hebben, en dat veel mensen dat vies vinden.

Als ze dan vraagt of zij dat ook heeft, kun je eerlijk zeggen dat het bij haar wel erg sterk ruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een mooi gesprek, maar wat nu als zij enkel bevestigt dat zij dat ook vindt, maar niet vraagt of zij dat ook heeft...???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dan heb je het in elk geval geprobeerd en kun je door naar het antwoord van Emma007.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha geweldig Stippel :D
niks geen doekjes om winden..gewoon haar zeggen dat je haar parfum te zwaar vind..
je kwets iemand veel harder als je je mond houd en ze er veel later achterkomt dat je om deze reden smoesjes aan het verzinnen bent...

sommige personen menen daarom ook dat je het niet alleen moet ruiken..maar ook proeven ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetzelfde heb ik meegemaakt en ik heb echt gepiekerd hoe ik dit moest oplossen... Iemand zei tegen mij: je kunt alleen maar eerlijk zijn en niet van tevoren al haar antwoorden gaan invullen !
Ik heb eerlijk gezegd dat ik steeds minder tegen allerlei luchtjes kon, zoals sigarenlucht en zware parfum in de lift op mijn werk. Mensen die bij mij thuis binnen komen met een luchtje op waar ik onmiddellijk last van heb, vraag ik meteen wat ze op hebben en dat ik er niet tegen kan, helaas, met het verzoek om voortaan een ander lichter luchtje te gebruiken... (eigenlijk denk ik dan dat ze wat minder royaal op hun lichaam moeten spuiten met de bus, want meestal gebruiken ze gewoon te veel!).
Trouwens je kunt ook nog een raam open zetten in de auto, maar dat helpt maar voor de helft misschien ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat raam gaat zeker een stuk open, maar in de winter is het wat koud, vandaar dat ik dacht: nu moet ik er iets aan doen.