Als de kilometer heffing door gaat zullen de mensen dan echt hun auto minder snel gebruiken?Of is het nog redelijk betaalbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In de praktijk zal men niet minder gaan rijden. Zolang er geen reeele alternatieven zijn om op je werk te komen gaan mensen rijden. OV zit vol in de spits, en is duur. Het blijkt dat een uur file rijden minder erg is dan in een overvolle trein staan.

Wat je tegen gaat zijn de uitstapjes van mensen. De leuke tijd die mensen doorbrengen met elkaar. Wat die kan je laten liggen. Het naar je werk rijden kan je niet stoppen zonder een serieuze impuls te geven aan OV dichtheid en frequentie.

Verder.. Goedkoper? De staat zit op zwart zaad na de economische / financiele malaise. Uiteindelijk hebben ze het belastinggeld gewoon nodig, dus gemiddeld zal er evenveel geld in de schatkist moeten komen EN moet het hele systeem ingevoerd gaan worden. Hoe ze dat willen doen en minder aan belastingen op willen halen.. Nogal onrealistisch. Nee, ik verwacht dat het systeem uiteindelijkalleen voor de mensen die weinig rijden goedkoper wordt. Iedereen die dagelijk naar zijn werk rijdt gaat meer betalen.

In 2013 weten we het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het wordt onbetaalbaar of door de olieprijs of door de heffing...

Als de files met 50% afnemen, sta IK of JIJ niet meer in de file... snap je wat dat betekent... Dus ik kan niet meer rijden of jij kunt niet meer rijden... Mooie zaak dat rekening rijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooralsnog ben ik met de 6,7 cent gemiddeld een stuk goedkoper uit, wanneer ik het dubbele aantal kilometers per maand ga rijden...

Daarbij komt dat men al veel vaker en veel eerder verwacht had dat de mens de auto zou laten staan. Maar men zal de auto gewoon consequent blijven gebruikenh...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zullen gevallen zijn die echt de auto minder gaan gebruiken. Maar wij gebruiken de auto om van en naar ons werk te moeten, omdat dit niet met het openbaarvervoer haalbaar is. En wonen ver van iedereen vandaan, dus de kilometers zullen hetzelfde blijven en komen wij niet goedkoper uit.

Wij zullen de auto er niet minder om laten staan. En wat we goedkoper uit zouden zijn wordt wel weer verrekend als de auto naar de dealer zal moeten met hun hoge arbeidsloon en reparatiekosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar het om gaat is dat elke keer dat je gaat rijden, dat je je bewust bent van de prijs daarvan.

Ga ik wel of niet? en als ik wel ga, ga ik dan met de auto of anderszins? DIE vraag gaat het om.

Tot nu toe, als je veel vaste lasten hebt en weinig directe kilometerkosten (uitsluitend brandstof voel je, de rest veel minder), dan kies je altijd voor de auto. Want als je met de bus gaat, of met de fiets, dan lopen de vaste lasten van je auto ook gewoon door.

Door nu een deel van de autokosten, de belasting, per kilometer af te rekenen, ben je in principe niet meer kwijt, maar ELKE kilometer die je meer of minder rijd voel je in je portemonnee.
Dat maakt de afweging van wel of niet gaan, en als je wel gaat met auto of bus of fiets, wat zuiverder.
Je HEBT er daadwerkelijk iets aan als je niet autorijd. En dat is anders dan nu. Als de kosten toch al gemaakt zijn stap je eerder in dat reeds betaalde ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is tot nu toe geen enkel financiëel middel geweest waardoor de mensen hun auto hebben laten staan.
Zelfs niet toen een litertje benzine 1,60 kostte.
Er is niets dat er op wijst dat dit gaat veranderen.