Nederland is in vergelijking met andere landen qua zon, warmte, fauna, flora en financiën (uitgaven) een stuk minder aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hangt er vanaf welke groep personen je bedoelt. Over het algemeen is het zo dat de wereld steeds meer globaliseerd, dus mensen gaan tegenwoordig makkelijker voor baan of studie naar het buitenland, er komen om die reden ook meer mensen NL in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat voor veel mensen het politieke klimaat steeds grimmiger lijkt te worden. Nederland lijkt zijn tolerante status een beetje kwijt te raken, en mensen kunnen zichzelf niet meer herkennen in de huidige normen en waarden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1. De Nederlandse bevolking groeit. Dus zijn er ook meer mensen die kunnen emigreren.

2. Veel mensen missen bepaalde natuur (zoals bergen) die je in Nederland niet vind. Alhoewel nu even niet, op lange termijn groeit de economie - in die zin dat 't voor steeds meer mensen betaalbaar wordt om te emigreren.

3. Steeds meer relaties ontstaan via internet. Vaak woont de partner dan in 't buitenland. Dus zullen er automatisch ook meer emigranten zijn.