Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er nog steeds de mogelijkheid om anti-kraak te wonen?

Ik dacht namelijk dat dit vorig jaar afgeschaft was, toen de anti-kraak wet werd ingevoerd. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
715

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja het is nog steeds mogelijk om via Anti kraak te wonen.
Het aanbod wordt steeds minder, en het kan in de toekomst niet meer nodig zijn. Aangezien de wet inderdaad is veranderd. Ik heb zelf via verschillende instanties anti kraak gewoond zoals anti-kraak, Adhoc, en interveste. Check de site in me bron vermelding en klik op "ik zoek ruimte" voor het huidige aanbod!
Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste MandyK,

Ondanks dat kraken bij wet verboden is, bestaat antikraak wonen nog steeds, alleen worden ook benamingen gebruikt als tijdelijk wonen en tijdelijk beheer, omdat antikraak niet de lading dekt. Tijdelijk wonen gaat namelijk ook bijv. vandalisme tegen en zorgt ervoor dat het pand en de omgeving leefbaar blijft.

Naast antikraak bestaat er ook tijdelijke verhuur - ook tijdelijk wonen maar biedt wat meer zekerheid dan antikraak, met bijvoorbeeld een minimale termijn van zes maanden.

Mocht je nog meer vragen hebben, laat het weten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding