Waarom wordt graffiti niet overschilderd?

Is het nou zo duur om de gemeente ambtenaar er even met de roller overheen te gaan? Zo ban je die rommel toch in no-time uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (8)

dat gebeurd ook op grote schaal. Maar het is vechten met de kraan open. Water naar de zee dragen. Wat ik probeer te zeggen is: Je schildert het over, en een paar dagen later is het weer onder gespoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het veel tijd kost, en omdat er een kans is dat er opnieuw graffiti komt. En als je het wil 'schoonmaken' kost het veel tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wel vaker dan eens gedaan. Zo duur is het ook niet maar er is gebleken dat een lege (effen gekleurde) muur weer aantrekkelijk is voor graffiti-artists.. en op die manier blijf je dus bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan blijf je met de roller eroverheen gaan. Omdat het iedere keer weer onder wordt gespoten.

Daarom accepteren ze verschillende muren met graffiti, en als het aardig is gedaan dogen ze dit. En sommige steden hebben dit bewust gedaan zodat ze zich toch uit kunnen leven en daardoor andere gevels/huizen of muren met rust gelaten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is dweilen met de kraan open en de speciale laag die verf resistant is kost teveel geld per vierkante meter om aan te brengen. Sommige winkeliers laten hun rolluiken door graffiti artists versieren op een mooie manier in de hoop dat dit door andere graffiti artists gerespecteerd wordt en geen tags er overheen worden gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen vinden het mooi en gaan er steeds mee verder, zoals al is aangegeven is het dweilen met de kraan open.
Ik zou zeggen zorg ervoor dat er in alle grote steden een plek is voor deze artiesten een gedoogplek zoals Eindhoven heeft in de berenkuil.

Prachtig mooie kunst. In dit geval ga ik ook reclame maken voor een kennis van me met zijn site, zie 3e bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, da's duur.
Maar je moet wel klagen bij de gemeente. Anders doen ze er sowieso niks aan. 3x in de week bellen - dan zijn ze je gauw zat en sturen wel een schilder langs.
Maar 't is dus inderdaad duur. In Nederland is arbeid nogal duur (maar ga geen autopech in Oostenrijk krijgen - ze rekenen daar 155 euro EX. BTW per uur).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders is Nederland niet meer herkenbaar.!