wat kan je doen als iemand enorm om aandacht vraagt?

een jongen uit mijn klas vraagt altijd aandacht van de rest van de klas, maar dat doet hij door ze te slaan.(tja, iedereen zijn hobby`s)
Nu word het door het grootste deel van de klas gepikt, alleen pik ik dat niet, maar als ik dan iets terugdoe, dan word ik afgerekend op discriminatie omdat hij homofiel is.
Hoe kan ik dit oplossen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Naar aanleiding van de eerste 2 antwoorden: negeren is gewoon niet te doen, daarvoor is het teveel.

Toegevoegd na 6 dagen:
Heel erg bedankt voor alle antwoorden!
Ik heb onze mentrix erover gecontacteerd en er is een gesprek geweest, dit had nogal impact op hem, en heeft zich verontschuldigd voor de klas!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat een idioot.. Gewoon negeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een homo die anderen pest? Ziet er naar uit dat hij zijn emoties op andere uit. Hij word waarschijnlijk zelf gepest vanwege zijn seksuele geaardheid, dus gaat hij ook maar pesten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op school wordt het totaal geaccepteerd ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door te slaan? Daar ben ik gauw klaar mee: terugslaan dus. Als jij dat, zoals kennelijk de rest van de klas, pikt, ben je een slappe dweil. Hij heeft gewoon met zijn poten van anderen af te blijven. Niet goedschiks, dan kwaadschiks. Gewoon even duidelijk zijn: tot hier en niet verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ze accepteren dat ie homo is dat is alleen maar goed, maar als ze accepteren dat hij mept is er iets bijzonder scheef. vraag ze eens naar het beleid en de regels die zijn opgesteld omtrent het pesten. vraag ze eens waarom toegestaan wordt dat die jongen zoveel mept zonder dat er consequenties aanvast zitten. niet omdat hij straf moet krijgen, maar gewoon omdat elke leeraar met gezond verstand moeten weten dat het een alarmsignaal is en iemand totaal niet lekker in zijn vel zit. lijkt me niet fair als ze dit naast hun neerleggen, en andere leerlingen inmiddels ook een probleem hebben met deze jongen. als men niets doet zal het waarss erger worden. jongen is al homo, en ligt door zijn gedrag helemaal buiten de groep. meer frustratie wat allemaal te uiten is door agressie, omdat men niet een handvat aangereikt om het op een andere manier in goede banen te leiden. heel '''verstandig''' van school zo'n kop in het zand. (niet dus, om meerdere redene niet)

Antwoorden (5)

Links laten liggen en negeren. Hij moet wel zijn jatten thuis houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een idee om het een keer met je mentor erover te hebben. Of, als je hem beter kent, met zijn ouders te praten. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zal het wel moeilijk hebben, maar daar kunnen jullie niets aan doen, praat met je mentor, de school hoort hier in te grijpen, niet jullie. Laat wel merken dat er met jou niet te sollen valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, niet omdat hij homosexueel is, maar over het algemeen hebben pestkoppen weinig zelfvertrouwen.
Het is raar dat jij word afgerekend op 'discriminatie' zoals jij zegt. Kennelijk heeft deze knaap enige goodwill gekweekt bij de rest, want zonder argumenten slaat het nergens op. Het is moeilijk te zeggen van een afstandje wat je het beste kunt doen, daarvoor moet je meer weten over de situatie en rest van de groep. Ik ken ook mensen die 'continu' lopen te kwaken en vooral over zichzelf, vervelende is dat veel mensen ermee gaan, terwijl ik soms denk lekker links laten liggen. Punt is wel dat jij niet hoeft te worden uitgemaakt voor iemand die discrimineert, daarvoor kun je mee naar een mentor gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ow wacht, hij slaat? Toch niet op de rest hoop ik? Want dan moet je natuurlijk gelijk aangifte doen tegen deze gek, eventuele meelopers, je mentor die je niet gehoord heeft, de schooldecaan, de school en tenslotten het hele onderwijssysteem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je hem weleens gevraagd waarom hij slaat en luister eens naar wat hij te zeggen heeft. is hij boos, heb je hem onbewust gekwetst, heeft het uberhaupt wel met jou te maken of wat jij toevallig de trigger net zoals anderen dat zijn?

geef aan dat je je niet laat meppen, maar het ook niet prettig vind om terug te meppen. je kan vragen naar wat je zou kunnen doen als hij ook jou kant snapt. mogelijk kom je samen tot een oplossing?

vraag het niet in een groepje, maar als ie alleen is (uiteraard wel op een vriendelijke manier)

het kan zijn dat het geen aandacht is, maar frustratie omdat hij gevoelens niet kan uiten, onzeker is, etc.
hij is homo, dus denk niet dat ie het makkelijk heeft.
het zou kunnen zijn dat hier onvrede en frustratie vandaan komt (maar dan nog heeft hij niet te meppen, het zou enkel iets kunnen verklaren)

je kan hem waarschuwen als hij slaat zodat hij weet dat een grens overgaat. vervolgens kan je ervoor kiezen om terug te slaan, hij is dan in ieder geval op de hoogte van het feit dat hij je grens over is en dat jij het niet pikt.

bij commentaar kan je zeggen dat je ook een hetero, lesbi, of bi terug zou meppen, en dat het niets te maken heeft met een geaardheid dus discriminatie onzin is. (je laten meppen omdat hij homo is, dát is discriminatie m.i.)

als hij idd van die losse handjes heeft kan je het aangeven op school bij je mentor, helemaal als het om een structureel probleem gaat.

waarschijnlijk mept ie niet omdat ie gemeen is, maar omdat hij nogal gefrustreerd is over het een of ander en dat op deze manier uit.