Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je met een 3 delig pak met stropdas beter iets verkopen?

Straal je dan meer vertrouwen uit? Zijn de meesten dan meer onder de indruk? Hoe zit dat? Want bij mij wekken ze juist wantrouwen op.... :-s (niet altijd, wel vaak)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
797

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hoeft geen driedelig pak te zijn, maar een bepaalde mate van met aandacht en respect kleden heeft wel degelijk invloed op jouw houding naar een verkoper toe, bijvoorbeeld. Je moet wel een vreselijke sukkel zijn om een grote lening af te sluiten ,bijvoorbeeld, bij iemand in een morsig hemd met een afzakkende spijkerbroek en onverzorgd haar en een ongeschoren gezicht. Datzelfde geldt overig voor het verstrekken van die lening ; dan moet je er wel een beetje 'kredietwaardig'(verzorgd) uit zien.

Maar het luistert heel nauw ; in het verkeerde pak en met de verkeerde das of het verkeerde kapsel, kun je inderdaad meer op een onbetrouwbare glibber gaan lijken. Dan wordt het meer maffia dan zakenman. Die wekken inderdaad meer achterdocht dan vertrouwen.

Het ligt er wel heel erg aan wat je koopt en van wie. Van iemand in een spijkerbroek en t-shirt koop ik gerust een blok kaas of een boek, (mits hij er niet al te ranzig uitziet), maar als ik een huis koop of een nieuwe eethoek of een auto, vind ik het wel prettig als de persoon in kwestie er minimaal representatief uitziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Powerdressing werkt op een aantal mensen.
En bij een aantal, zoals in jouw geval, niet.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Powerdressing ja! Dat zegt alles.
Het gaat niet om het pak, maar om de uitstraling en de oprechtheid van de persoon die het pak draagt. Niet alle verkopers met een pak en stropdas zijn gladjakkers, aansmeerders, go-getters, premiejagers, hard sellers, nekhijgers, uitbuiters, afzetters... maar wel een hoop, en daar moet je voor uitkijken. Een oprechte verkoper stuurt niet, die adviseert en geeft je de keuze uit 3.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor bij de vertegenwoordigers zou ik zeer zeker geneigd zijn om interesse te tonen in de producten die zij verkopen/promoten. Hoewel ik tegelijkertijd moet zeggen dat ik als bedrijf meer gekocht heb bij die vertegenwoordigers die gewoon casual gekleed waren...

Maar ervaring met en/of vertrouwen in een gevestigd en gerenomeerd merk maakt het voor mij persoonlijk niet zo heel veel uit. Hoewel juist dit de namen zijn die ik de afgelopen jaren heb laten vallen. Om de heel simpele reden dat ze links en rechts in innovatie voorbij gestreeft worden door nieuwkomers in de markt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal niet aan een pak liggen, uitstraling is belangrijk.
Er zijn namelijk genoeg mannen met een pak aan die gelijk glad en patserig overkomen.
Gewoon dragen wat je prettig vind dan ben je zelfverzekerder en dat straal je zeker uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal wel, maar niet als je friet gaat verkopen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede en betrouwbare verkoper ziet er goed uit maar een goeduitziende verkoper hoeft niet goed of betrouwbaar te zijn. Powerdressing is niet noodzakelijk, maar een baliemedewerker (ambtenaar of niet) met een slobbertrui zie ik niet zitten, ik neem hem ook niet serieus.
Maar een zaak waar alle verkopers in een krijtstreepje lopen hol ik ook uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De uitstraling zit 'm niet in het pak vind ik,als je een enthousiast verhaal kan brengen over een product die je verkoopt en je kunt klanten overtuigen kan dat ook in vrijetijds kleding .
Ik zie wel eens jongens in een pak omdat ze dat aan moeten van het bedrijf ,ik heb wel eens gedacht ,deze jongens kwamen zo onzeker over omdat ze m.i. in een pak liepen en overtuigend kwamen ze echt niet over in hun verkoop praatje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding