Wat zou jij doen als je de baas van de jeugdzorg zou zijn??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een goeie vraag maar ik weet geen antwoord. Het is zo'n gevoelig onderwerp. Ik zou denk ik het aantal hulpverleners willen verdubbelen en zulke dure dingen. Ik hoop dat iemand een goed antwoord geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem Flowersong67. Ik ben ook benieuwd naar antwoorden. InIedergeval bedankt voor je goeievraag. Gr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goeie vraag inderdaad! Net als Flower vind ik het moeilijk om er een antwoord op te geven. Ben wel nieuwsgierig naar de antwoorden.

Het beste antwoord

Ik ben bang dat een compleet antwoord hierbij onmogelijk zal zijn. Als ik de baas zou zijn zou ik beginnen met een gedegen analyse.

Die analyse zou gericht zijn op de problematiek van jeugdzorg, maar zeker ook gericht op de financiele middelen. Ik denk zelf namelijk dat daar een groot knelpunt zit. Ik heb veel ervaring met jeugdzorg en dat waren gedreven mensen.

Ik zou proberen er publiciteit voor te krijgen, laat het maar een hot item worden in de politiek, dan is er ineens meer geld beschikbaar gok ik. Wellicht een grote campagne maken onder de titel:" de jeugd heeft toch de toekomst, niet??"

Ik denk dat veel geld nodig is om de jeugdzorg goed op poten te zetten en de juiste zorg te geven aan onze toekomst. Verminderen van wachttijden en betere scholing lijken me tevens goede insteken.

Ook de relaties met andere instanties zal bekeken moeten worden, want dubbel werk of zelfs tegenwerking is geen eenmalig iets, naar mijn ervaring.

Dus een panklaar antwoord heb ik niet, maar wel een richting die ik zou inslaan als baas van jeugdzorg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan zou ik zorgen dat de naam jeugdzorg weer positief word, en de jongeren voor op komen te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou proberen meer geld te krijgen, zodat ik meer personeel kon aannemen, om de wachtlijsten weg te werken en de werkdruk voor het huidige personeel te verminderen.
En ik zou zorgen voor voldoende goede opvangplaatsen voor kinderen en jongeren die dat nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervoor zorgen dat er alleen personeel aangenomen wordt dat begrip heeft voor de jeugd en deze goed behandelt. Maar dat geldt niet alleen voor de jeugdzorg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder bureaucratie, en meer ECHT kijken naar de werkelijke behoefte van de jeugd.