Word elke nieuwe generatie steeds slimmer?

Je hoort en ziet steeds vaker dat kinderen steeds slimmer en bijdehanter worden.Ze lopen steeds eerder,worden steeds eerder zinderlijk,en in groep 3 kunnen ze reken lezen en tellen onderhand.tussen mijn kinderen zit 5 en een half jaar en zelfs ik zie al verschil tussen bijde kinderen,en hun klasgenotten van toen(5 jaar geleden) en nu.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

ja tuurlijk ze gaan met de tijd mee net zoals computers ook steeds beter worden en slimmer worden en net zoals de mobieltjes die ook steeds beter worden in de loop van de jaren.

mensen en volwassenen helpen kinderen ook beter bij talen en bij lopen en ze willen dat dat hun kinderen lukt.
en dat ze dat net zo snel kunnen als de andere kinderen van nu en ook op een peuterspeelzaal worden er je dingen aangeleerd, ook de peuterspeelzalen gaan weer omhoog via hun niveau.
zoals op scholen worden ook elke weer verbeterd zodat kinderen allerlei dingen steeds sneller zullen oppikken.
en als je op jonge leeftijd al heel erg ver bent met allerlei dingen heb je de kans dat je eerder volwassener zult zijn op eerder zult puberen.

en omdat alles zoals dus weer de scholen, ook groeien met betere lesstoffen,,,,, pikken kinderen alles veel sneller op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, ze gaan steeds slechter spellen.
14 jaar geleden
Ik heb laatst een documentaire hierover gezien en die had ermee te maken dat de huidige generaties veel meer zaken tegelijk kunnen bevatten.

In de oorlogs-generatie hadden w emensen die maximaal twee zaken tegelijk konden bevatten.
In latere generaties kunnen we steeds meer tegelijk doen, de generatie tieners van dit moment kunnen inmiddels 6 zaken tegelijk doen.

Vergelijk maar een oma op de computer, die zit lekker een spelletje te spelen of een mail te sturen.
Een vader op de computer speelt een spelletje en mailt meteen, terwijl hij een muziekje luistert.
Een kind van 14 mailt dan met 3 vriendjes, luistert meteen muziek, speelt een spel en verandert haar hyves tegelijkertijd.

We groeien tegenwoordig op in een veel snellere wereld en het gevolg daarvan is dat we steeds sneller worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar word je daardoor ook slimmer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We leven veel sneller, dus minder tijd om over een bepaald onderwerp veel te weten te komen. We weten wel over veel onderwerpen een beetje. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, dat moge duidelijk zijn.
Nee, mijn broer (van 1954) kon dit ook al en heeft op de lagere school een klas overgeslagen. Slimme kinderen zijn er altijd geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens wetenschappers die IQ-tests ontwikkelen worden we per 30 jaar 10 punten slimmer.
Het gemiddelde blijft natuurlijk altijd 100, maar wie nu een score van 100 heeft zou 30 jaar geleden 110 hebben gescoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Nee dat niet, maar ze krijgen wel steeds meer voor de kiezen... De tijd vraagt zo veel van de nieuwgeborenen dat het een hele opgave is om goed door de kindertijd te komen...

Niet slimmer maar wel moderner...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet per definitie dat elke nieuwe generatie steeds slimmer wordt. Ik geloof wel dat elke nieuwe generatie steeds meer kansen krijgt. Ouders van vroeger haalden hun kinderen veel eerder van school af, zodat ze konden bijdragen aan de broodnodige inkomsten in een gezin. Ouders van tegenwoordig laten hun kinderen zo lang mogelijk door studeren.
De huidige generatie is ook een product van hun ouders. Ouders willen graag goed voor de dag komen met hun kinderen: "Kijk eens hoe snel die van mij al zindelijk is", "die van mij kon al zwemmen toen ze 3 was!", "die van mij las al Harry Potter in groep 2". Er zijn ontzettend veel ouders die meedoen aan dit tegen elkaar opboksen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Firstredrose;

Ik denk het niet; mensen leren weliswaar heel veel en heel snel dingen bij, maar veel oude kennis en vaardigheden gaan ook weer verloren. We worden alleen 'anders' slim of handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee we worden niet slimmer of intelligenter. Lees de geschiedenis over oude beschavingen. Dat waren intelligente mensen met een hoge ontwikkeling.

Er wordt in deze tijd veel van ons gevraagd. We moeten snel zijn en overal op in kunnen spelen en vooral veel dingen tegelijk kunnen en doen. Daar leer je op een slimme manier mee om te gaan.

Of dit een pluspunt is? Misschien een leuke vraag.