Is voetbal ook Jeugdwerk?

Ik ben bezig aan een paper, en zit met een vraag. Is in een voetbalclub/voetbalcompetitie zitten, ook jeugdwerk? (België althans?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

het viel niet te copieren dus even in het kort: Ja alles wat voord e jeugd gedaan wordt in de vrije tijd valt onder jeugdwerk. Voetbal voor de jeugd dus ook. Zie verder de link

Toegevoegd na 4 uur:
Ik neem dus aan dat je bedoelt jeugdwerk dat jij organiseert, als vrijwilliger of betaalde kracht. Als je zelf bij de doelgroep(voetbaljeugd) hoort, kun je niet zeggen dat je jeugdwerk doet
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar uit de vraag begrijp ik dat Philosopher geen leiding geeft of organiseert maar deelnemer is. Dan doe je toch zeker geen jeugdwerk, maar is het gewoon hobby?!
anneliez
12 jaar geleden
zal het aanvullen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea, mijn vraag was misschien voor interpretatie vatbaar, maar ik bedoelde het hypothetisch. En ben idd geen deelnemer. Sorry voor de verwarring.

Andere antwoorden (1)

Nee, het in een club zitten is geen werk maar een hobby. Het zou jeugdwerk kunnen zijn als jij betaald leiding geeft aan een jeugdteam bij het voetballen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea, ik bedoel dan, in de zin van, in jeugdwerk zitten? bv. voetballen als tiener/jongeling in een voetbalclub? Die voetbalclub, is wordt die voetbal dan gezien als een vorm van jeugdwerk waar die jongere aan deelneemt? Zoals bv. Scouts, chiro, jeugdwerk is. .. ? $