Mensen met een uitkering doen vaker hun huisdier weg. Waarom is dit? De uitkeringen zijn toch niet veranderd, evenals de supermarktprijzen?

Zie http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-03-04/dieren-slachtoffer-recessie

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Mensen worden bangemaakt door de recessie. Daar spelen ze, denken ze, goed op in door te bezuinigen terwijl er niks verandert. Ik vind het vreemd, maar het is wel zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je een beetje naief bent. De uitkeringen zijn niet veranderd, maar de kosten voor levensonderhoud zijn wel degelijk verhoogd. Denk daarbij aan gas, water, licht etc. Ook de huren worden jaarlijks verhoogd, terwijl de huurtoeslag gelijk blijft. Als je moet kiezen tussen eten voor je gezin of eten voor je huisdier (en bijkomende kosten zoals inentingen etc.) dan lijkt het mij logisch dat je kiest voor je gezin. Hoe gek je ook bent op je huisdier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan had je je vraag beter moeten formuleren. Ik denk net als Q. hierboven dat mensen door het vele nieuws over de kredietcrisis bang gemaakt worden en alvast tot kostenbesparende maatregelen overgaan "voor het geval de crisis ook ons raakt".
Heel moeilijk te beantwoorden zonder elitair over te komen. Enerzijds beweer ik dat zulke mensen een fundamenteel gebrek hebben aan respect voor dierenleed. Anderzijds beweer ik dat mss niemand het hun geleerd heeft, noch op school , noch thuis. Het onderscheid tussen goed en kwaad is soms gehuld in een zware mist. Ik vind het niet netjes maar elke situatie is anders. Is er geen bekend liedje : En dieren zijn precies als mensen met dezelfde wensen ...borging, affectie. En omdat mensen met een uitkering minder sociale controle hebben , meer geïsoleerd zijn,zullen ze minder twijfels hebben. Conclusie : neem nooit impulsief een huisdier op.