Waarom kan de volk in Iran niet zo in opstand komen als in libie, waar is de strijdlust?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAha

Antwoorden (2)

Het Iraanse volk kwam reeds in 2009 al in opstand. Deze werd bloedig neergeslagen. Bedenk ook dat media een bepaald beeld scheppen: in het westen krijgen we de indruk door de media dat de opstandelingen meer democratie willen; in Iran laten de media beelden zien dat de opstandelingen een islamitische staat naar het voorbeeld van Iran willen. Welk beeld juist is? Wie zal het zeggen... Wij zijn geneigd onze media te geloven.

Bedenk ook dat de opstand in Syrië wordt neergeslagen en dat de Verenigde Arabische Emiraten met behulp van Saoedi-Arabië de opstand reeds in de kiem gesmoord heeft. Deze (bijna) mislukte revoluties kunnen een voorbode zijn van een herhaling van 2009, waar de Iraniërs vast niet op zitten te wachten.

Voor de opstand van 2009, zie http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-06-23/neda-het-gezicht-van-de-iraanse-opstand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geduld, dat komt heus nog wel opnieuw en dan veel groter. Ook in Iran sijpelt door wat er in de wereld gebeurt en op een dag slaat daar ook de vlam weer in de pan, en dan goed. Houd goede moed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees ervoor.