Waarom wil iedereen zo graag zijn visitekaartje geven?

Net een gesprek gehad met een man over iets zakelijks. Ik heb zijn naam, telefoonnummer en e-mailadres al lang, maar nu had ik voor het eerst een persoonlijke ontmoeting. Waarom geeft hij dan een visite-kaartje? Wat voegt dit voor mij nog toe? Net als iemand anders met wie ik de tweede ontmoeting heb, die zijn kaartje bij de eerste ontmoeting al gegeven heeft, maar nu vraagt of ik zijn kaartje al heb.
En wat doe ik met al die visite-kaartjes?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze in een speciaal mapje, vaak vermeld ik er nog iets op van het produkt ofzo en als ik eens iets dergelijks zoek kijk ik de map na. Voordeel als je ze weggeeft is dat je dan in die mappen zit, het is maar een klein ding om te bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een open haard hebt,weet ik wel een leuke bestemming.

Het beste antwoord

De bedoeling van een visitekaartje uitreiken is een symbool op zich. Dit betekent dat de persoon die het kaartje uitreikt, prijs stelt op een vervolg van de ontmoeting of soms hoopt hij ook dat jij zijn bedrijf (diensten) aan iemand anders aanbeveelt. Er bestaat een soort visitekaartje-etiquette: Hoe ziet een goed visite kaartje eruit? Aan wie geef je een visitekaartje en wat doe je met een ontvangen visitekaartje.

Als je hier meer over wilt weten: zie link.

Maar goed: Visitekaartjes worden te pas en te onpas uitgedeeld. Je zult voor jezelf een selectie moeten maken van contacten die jij wel en niet wilt bewaren. Ik gooi de visitekaartjes die mij mogelijk van nut kunnen zijn in een la. Als ik de la opruim, krijg ik de visitekaartjes weer onder ogen. Soms herinneren die mij aan dingen waar ik mee bezig was en die ik (nog) niet af heb gemaakt of waar ik totaal niet aan begonnen ben.
Bij het opruimen gooi ik alles waar ik op dat moment niets meer mee wil weg.

Vaak voegt zo'n kaartje niets toe aan contactgegevens die je al hebt, maar men ziet zo'n kaartje als een soort tastbaar bewijs. Een stempel dat je door je bezoek hebt achtergelaten. En wat je als krijger met dit 'stempel' wilt doen, mag je zelf weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

whahahha in je portomonee bij je pasjes ,stel dat je ergens bent dat je die man moet bellen ,heb je altijd zijn nummer.Het is ook interresant toch zo'n visite kaartje hihihi geeft status.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wahahaarom begin je, je zin vaak met lachen hihi zo leuk is het toch niet??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is toch humor ,heb jij waarschijnlijk een ander soort van humor.goei vraag :wat is humor??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennenlijk, maar de vraag wat is humor is volgens mij al gesteld. Moet je maar ff checken, anders is het een goede vraag;)
Het is alleen maar spreekwoordelijk... Je visitekaartje afgeven... Daarom doen ze dat... Ze nemen het letterlijk, en vergeten het figuurlijk...

Wat doe je met die visitekaartjes: Weggooien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd leuk om kaartenhuisjes mee te bouwen. Of als je geen tandenstokers bij je hebt even tussen je kiezen te pulken. Of als je een praatje hebt met een vervelend persoon en die wil graag je gegevens: kaartje doorgeven... Och meid, ideeën te over voor wat te doen met die kaartjes :)

Maar waarom mensen dat zo graag willen... Tja, om belangrijk te lijken. Kijk mij: ik heb mijn eigen kaartjes.

Toegevoegd na 30 seconden:
Tussen haakjes: Mag ik je adres Dounja, dan stuur ik je mijn kaartje toe :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef mij dan eerst jou adres C4th, dan stuur ik jou 2 kaartjes, mag jij hem naar Dounja doorsturen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, dat's goed.
Apenheul
JC Wilslaan 21
7313 HK Apeldoorn
tav mini-bokito
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang blijf je mini? Vogens mij ben je nu al een uit de kluiten gewassen gorilla,of gebruik je groeiremmers?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ik ben nog geen jaar lid hoor... misschien laat ik mezelf binnenkort nog wel groeien (zie de wereld anders wel graag vanuit het Calimero perspectief: Zij zijn groot en ik is klein)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th: Ik zal je mijn adres geven door je mijn visitekaartje toe te sturen, ok? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja: Goed idee :)
Zodra iets tastbaars wordt, leg je er "emotie" in. Hoe klein ook, het werkt wel.

Waarom denk je dat bijvoorbeeld de Media Markt alle MP3 spelers zodanig opstelt dat je ze kan voelen? Echt niet om te proberen, het versterkt het gevoel dat wil ik hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staat natuurlijk bijzonder interessant om een kaartje te geven....? Vroeger was het alleen weggelegd voor speciale functies. Tegenwoordig kan iedereen zo'n ding uitprinten. Het voegt niks toe als alleen maar een hoop afval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf ook visitekaartjes. Deze gebruik ik bij relaties zodat ze al mijn gegevens hebben. Of ze deze dan scannen & in een database proppen (Doe ik) of weggooien zal me worst wezen.

Ik scan ze dus, en gooi ze in een databaseje waar ik zelf voor / achternaam & bedrijf & land invoer + de scan. Zo kan ik makkelijk relaties terug vinden.

Zie het als een digitale adresrollo. Is voor mij makkelijker dan een mapje met kaartjes, omdat ik veel reis. Ik heb eea gewoon op mijn netwerkschijven staan dieik via internet / VPN kan bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn die dingen toch voor verzonnen?

Ik vind het altijd wel makkelijk op beurzen enzo, scheelt een hoop geschrijf! En op mijn visitekaartje staan net wat meer gegevens dan alleen mn naam en telefoonnummer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk macht der gewoonte, maar het is ook handig want ik maak vaak gebruik van mijn voorraad.
Zo van oh ja die kan ik daar voor nog benaderen.
Dus het is een stukje representatie die je niet moet onderschatten en een langer effect heeft dan het nummer dat je hebt.