als de buurman een wespennest heeft waar jij last van hem moet hij hem dan weg laten halen.

as de buurman een wespennest heeft waardoor jij niet meer in de tuin kan zitten is hij dan verplicht dit weg te laten halen.
ik kan moeilijk zelf de verdelgingsdienst bellen om in zijn tuin wespen te bestrijden. is de buurman verplicht dit te doen?

Toegevoegd na 28 seconden:
as is als

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.8K

Het beste antwoord

Ja, je buren mogen niet voor overlast zorgen. Als jij last hebt van iets in hun tuin moet je het tegen hun zeggen. Dit kan een wespennest zijn, maar denk ook aan: Barbecue, te harde muziek of gillende kinderen.
In principe moet je dit gewoon met je buurman oplossen, lukt dat niet dan kan je juridische stappen ondernemen. Dit is echter niet goed voor de burenrelatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit klopt heb het bij een advocaat nagevraagt.
ht is echter wel zo dat je qua kosten de boel deelt, als jij er last van heb en de buurman niet.

Andere antwoorden (4)

Nee volgens mij niet. Ik heb verleden jaar een nest weg laten halen. Word ook niet vergoed door de gemeente ofzo (tenminste niet in onze gemeente)

Maar zover ik weet is hij dat niet verplicht. Het lijkt me wel allezins aan te raden als er een wespen nest in een woonwijk zit. Zeker met kinderen in de buurt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zaten blijkbaar tegelijk te typen, bij ons wordt het wel gratis door de gemeente verwijderd.
Hij is niet verplicht om het weg te laten halen, het zou wel netjes staan als hij het nest weg zou laten halen. Ik weet niet hoe het binnen jullie gemeente geregeld is, maar bij ons kun je een wespennest (evenals processierupsen) gratis weg laten halen! Je zou altijd eens even kunnen informeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet ; misschien vind hij die wespen wel heel erg in zijn natuurlijk tuin passen, en bovendien draait hij voor de kosten op, terwijl hij niets gedaan heeft om het nest daar te laten ontstaan. Als jij er last van hebt is het wellicht een overweging met hem af te spreken dat jullie samen voor de kosten opdraaien ?

Overigens hebben mijn buren ook een wespennest in de spouwmuur naast het kozijn op de eerste verdieping, maar afgezien van de drukte rondom het nest, heb ik erg weinig last van wespen dit jaar. De incidentele wesp die de tuin inkomt, vang ik redelijk af met mijn wespenvalletje. In ruim drie weken heb ik er nog nauwelijks 50 gevangen eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ongedierte dus kun je volgens mij hier melding van maken.

( Maar of de NL politie hier iets mee doet is natuurlijk maar de vraag. Als ze in de struiken zitten met hun flitsding langs een kaarsrechte weg waar in 300 jaar nog geen koe is aangereden en lastig gevallen worden door een wesp afkomstig van jouw buurman dan maak je kans. Anders hebben ze het veel te druk, met koffie en friet halen. )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ze hebben het allemaal veel te druk met 'koffie drinken' bij m'n buren :roll: