Wat is nu het verschil tussen de verschillende diensten (politie, CIA, FBI, US Marshalls etc.) in Amerika?

Soms snap ik er niks van. Amerika is zo'n groot land en je zou denken dat met alle moderne middelen alles heel simpel zou moeten zijn om iets te achterhalen op het gebied van misdaad. Het is echter helemaal niet zo, gezien de ene staat niet eens op de hoogte is van wat er in de andere staat gebeurd. Af en toe heb ik het idee dat alle verschillende diensten (FBI, CIA, US Marschals, etc...) gewoon langs elkaar heen lopen en op een persoonlijke prestigestrijd uit zijn en daardoor het algemeen belang uit het oog verliezen. Wanneer wordt nu eigenlijk een bepaalde dienst ingezet en lopen ze dan niet in elkaars vaarwater?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.7K

Antwoorden (1)

Het FBI houdt zich tegenwoordig bezig met bestrijding van terrorisme, drugsdelicten, georganiseerde misdaad, spionage,
geweldsmisdrijven en witteboordencriminaliteit. Sinds 2002 heeft terrorismebestrijding de hoogste prioriteit. Er zijn wereldwijd ongeveer 17.000 FBI agenten.

De Central Intelligence Agency (CIA) (Nederlands: Centrale Inlichtingendienst) is de buitenlandse inlichtingendienst van de Verenigde Staten,
verantwoordelijk voor het verkrijgen en analyseren van informatie over regeringen, bedrijven en personen, en de CIA levert deze informatie aan de verschillende onderdelen van de Amerikaanse overheid.

US Marshalls zijn medewerkers van the United States Law Enforcement Agency binnen the Department of Justice.

Marshals zijn verantwoordelijk voor de bescherming van medewerkers van de rechtbank, getuigen, en federale- en staatsgebouwen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom werken ze amper samen? Als deze diensten op een normale manier hun bevindingen zouden delen, zou een groot deel van de criminaliteit in Amerika verholpen kunnen worden. En wanneer begint de FBI zich nu met een zaak te bemoeien, zodat ze het werk overnemen van de lokale police departments? En waarom de FBI en niet bv. de US Marshals? Ik blijf het allemaal vaag vinden.