Waarom zie ik tegenwoordig veel meer bont in het straatbeeld dan 20 jaar geleden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de discussies over het ethische aspect over bont niet meer het gesprek van de dag zijn, en jongeren graag mee doen met de rest. Als een bontkraagje over de dam is, volgen er meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat mensen het mooi vinden, het lekker zacht is en het ook een soort van status uitstraalt. Het meeste bont is nep trouwens. Het echte bont mag officieel niet verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat aan die dure jassen juist echte bontkragen zitten.
Bont is niet verboden in Nederland. Alleen importverbod voor zeehondenbaby-bont. Er zijn juist veel bontfokkerijen in nederland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ook hier mis ik de vergelijking met 20 jaar geleden. Geen antwoord op de vraag zo.
Bont is een poos lang compleet onacceptabel geweest. Het idee dat je een dier alleen kweekt en doodt voor zijn of haar vel is onacceptabel. Echter, een jaar of 20 geleden was de piek van dit onacceptabele. nu begint langzaam bont uit het taboehoekje te kriupen, onder andere door de grote hoeveelheden kunstbont die in bv laarzen en jassen verwerkt wordt. Doordat mensen kunstbont zien, wordt de vraag naar echt bont weer groter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen vinden het mooier Dan toen,
En nu is bijna alles nep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bont is dit jaar weer helemaal "hot". In het voorjaar zag ik een item met modeshow hierover op de tv. Het schijnt dat men anderen en zichzelf wijs probeert te maken dat het voor het grootste deel om kunstbont gaat. Dat is helaas helemaal niet waar. Wie van bont houdt en het zich kan veroorloven wil echt bont, wat ik persoonlijk "not done" vind.
12 jaar geleden
Genoemde antwoorden zijn oke maar denk ook eens aan de dat er 20 jaar geleden minder mensen woonden

1991 15070( keer 1000)

2010 16615( keer 1000)

En wat ook al geschreven is dat het in de mode is klopt ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat onze (lees Nederlandse .... ) samenleving meer verhufterd is.