Wat kun je vragen aan iemand op Marktplaats die tweedehands spullen ophaalt, als je zeker wil weten of je die spullen naar goede doelen gaat?

Ik heb via Marktplaats iemand gevonden die tweedehands spullen ophaalt (elektronica, kabels etc). Hij zegt dat uitgezocht wordt en naar Oostblok landen gaat. Nu wil ik hem even bellen om te vragen hoe dat gaat, maar Ik ben dus niet op zoek naar goede doelen, het gaat mij meer om hoe weet ik dat de ander het schenkt aan goede doelen? Dat weet je natuurlijk nooit 100% maar misschien zijn er bepaalde vragen die ik kan stellen.

13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De componenten en printen die in oude computers zitten brengen veel geld op,op dit moment.
Wij hebben van de week losse kabels afgeleverd aan de schroothandelaar,en we beurden 1,60 euro per kilo.
Iedereen zoekt oude metalen en kabels op dit moment.
En het is maar net hoe mooi je het brengt om ze voor niks te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vraag hem naar de namen van zijn contactpersonen in het Oost blok, Vraag naar het adres waar hij heen gaat, Vraag hoe hij rijd en met wat voor wagen, Vraag of hij er al eerder is geweest en of hij daar foto's van heeft.

Dit zou ik vragen, Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel mogelijk informatie vragen over de goede doelen die hij op het oog heeft. Iemand die enkel 'Oostblok' vermeld lijkt me in eerste instantie niet echt serieus.

Waarom schenk je de zaken niet zelf aan de bekende - dicht bij huis - goede doelen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo naief zijn.
Bedenk wat een transport kost om die spullen daar
naar toe te brengen.

Ga googlen naar bekende instantie,s die dat doen,
en ga niet af op de mooie blauwe ogen van uw
Marktplaatscontact.

Wat u nu staat te wachten is dat de nuttige spullen
er uit gehaald worden en de rest verdwijnt in de afvalbak.

U kunt die persoon vertellen dat het spul naar het buurthuis of hobbyclub is gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier bij de stort voor grof huisvuil staat altijd wel een mannetje die dat soort spul er uit probeert te halen, voordat het op de stort gaat.

Wij hebben hem thuis langs laten komen en hij heeft alles meegenomen, oude printers, oud ijzer, kabels etc.
Hij zal er een goede dag van hebben gehad.

En wij zijn een heleboel troep kwijt!!
Zonder pretenties.

Als je echt wilt dat je spullen nog een goed doel dienen,
kijk dan of er een Emmaus bij jou in de buurt is.

http://emmaus.nl/emmaus-goede-tweedehands-spullen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Goeie tip! Zit niet echt in de buurt, maar misschien kan ik via dit ook zoiets vinden.
Goede doelen zitten echt niet te wachten op electronica en kabels. Ze zitten zelfs niet te wachten op kinderbedjes, kasten e.d.
Een paar tips:
Vraag er geld voor en geef dat geld aan een goed doel;
Breng oude spullen naar de weggeefwinkel, daar kunnen alleen mensen met een bijstandsuitkering iets gratis meenemen.