Waarom zijn Veluwse mensen altijd zo negatief tegen de niet Veluwse mensen?

Als je niet uit de Veluwe komt, vinden deze mensen je vaak dom. Ik noem even de plaatsen waar deze negatieve mensen uit komen: Ermelo, Harskamp, Nunspeet, Elspeet, Oene, Ems, Uddel, Kootwijkerbroek, Garderen, Wekeren en Barneveld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd? Doen al die mensen dat altijd?
Kijk eens in de spiegel dan zie je wie er negatief doet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke theorie hoor, maar wel een beetje onzin....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja, de mensen die ik tegen kom, doen wel zo. Ik werk met ongeveer 30 a 40 mensen. En elke dag lopen ze te zeuren, alles wat je zegt word afgekraakt. Dan zeggen ze: 'Ow, weer zo'n Amersfoortse opmerking' en er komen nog 2 andere mensen niet uit de Veluwe, die ervaren precies het zelfde... Ze zijn ook erg bot, tegen ons drieen En natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar als je dit heel vaak moet aanhoren ben je het zat. En dan is het niet leuk meer.

Antwoorden (4)

Het is een vooroordeel, ik kan me niet voorstellen dat je ze allemaal gesproken hebt. Ik heb namelijk een heel ander beeld.
Dus jou ervaring, hoeft niet een ervaring van een ander te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht heeft dat iets te maken met de z.g bible belt, maar ik kan me niet voorstellen dat iedere Veluwnaar zo negatief is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, kijk eens of die Veluwse mensen zwarte kousen aan hebben, ook met mooi weer. ;) Maar mogelijk zijn die mensen bang voor alle mensen die anders denken dan zij en noemen hen dan dom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat dat gebied dichtgeplakt is met oude kranten.