als mensen van elkaar houden waarom doen deze mensen elkaar dan soms pijn?

Ik ben erg gelukkig in mijn relatie. Alleen als ik om mij heen kijk dan zie ik soms zo veel leed in een relatie. Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leesvoer:
http://www.e-gezondheid.be/liefde-haat-liggen-zo-dicht-elkaar/echtpaar-psychologie-relaties-14-171-12908.htm

Het beste antwoord

Als mensen van elkaar houden, zullen ze alles doen om bij elkaar te blijven. Echter als er iets extreems gebeurd, bijvoorbeeld een van beiden gaat vreemd, dan kan alles opeens omslaan. Diegene waar je altijd van gehouden hebt, ga je opeens haten. Dat iemand waarvan je houdt, je ontrouw is, dat kan je flink opbreken.

Vanuit die haat, gaan mensen soms hele rare dingen doen. Je ziet dat soms nog wel eens resulteren in de zogenaamde "familiedrama's". Vreselijk erg, maar het gebeurt, dus dat zegt genoeg dat liefde kan omslaan in vreselijk weerzinwekkende haat.

Het leed wat jij benoemt, hoeft natuurlijk lang niet zo extreem te zijn. In elke relatie zijn er problemen te ontdekken. Veel problemen zie je niet, sommige wel. Probeer echter daaruit niet te snel conclusies te trekken. Dat kun je niet, omdat je niet de situatie kent.

Leven en laten leven, hoe moeilijk dat soms ook is, meer kan ik er wat dat betreft niet van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat ze hun partner niet zorgvuldig hebben uitgekozen.
Daar krijg je ellende van.
14 jaar geleden
Waarom mensen dit doen bewust of onbewust, is ook een proces wat je door moet maken in het leven zodat je ervan kan leren en emotioneel door kan groeien. Het is maar net wie je tegenkomt op je pad waar jezelf weer van kan leren.

Je kan vreselijk veel van iemand houden en na jaren toch gaan scheiden, helaas is dat ook een pijnlijk proces, zonder dat je elkaar pijn wilt doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je overspannen bent, of gewoon niet lekker in je vel zit, of het zit je tegen om de een of andere reden, of je bent chagrijnig, dan is degene op wie je het het eerste zult afreageren degene die het dichtst bij je staat.
Dat is onbewust, omdat je aanvoelt dat deze persoon het je eerder zal vergeven omdat hij/zij je door en door kent.

Gaat het echter dieper, en kwetsen mensen elkaar constant in een relatie dan is er meer aan de hand. Dit soort koppels moeten naar relatietherapie, of uit elkaar gaan, en zullen waarschijnlijk voornamelijk uit economische motieven bij elkaar blijven. Ik vind het ook vreselijk om zoiets te zien.