Moet je in amerika evenveel talen leren als in Nederland?

Hier moet je zoveel talen leren. Duits(stomme taal met naamvallen), Frans(begrijp er niks van), Engels(makkelijk en belangrijk voor later) en Spaans/Italiaans/Russisch en nog veel meer. Hier in NL kan je alle soorten talen leren, opzich wel leuk allemaal maar ik moet 4 talen leren en het ergste zijn Frans en Nederlands. Het slaat nergens op.

Heb je in Amerika ook zoveel talen? Spaans sowieso wel maar nog meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (2)

Ja, genoeg hoor;

Spanish, French, German, and Latin are taught at almost all US high schools.

Russian, Italian, Mandarin, Arabic and other languages are taught at some schools, but not most.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090904135658AAaHyg3

Overigens, tegenwoordig rijzen de Chineze (taal)scholen de pan uit, daar, maar ook in nederland!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn in Amerika ook meerdere talen verplicht, zo ja welke?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staat het antwoord; "As the global world economy makes knowledge of a world language a valuable work skill, a growing number of elementary and middle school school districts now offer modern language courses, usually on an optional basis. Students are increasingly advised (and at times required) to study a foreign language in high school, and more frequently at the college or university level. In 2006, "the most commonly studied foreign language[s] in the U.S., determined by the number of students enrolled in foreign language classes in colleges and universities" were, in order of popularity: Spanish, French, German, American Sign Language, Italian, Japanese, Chinese, Latin, Russian, and Arabic. [6]" Meerdere talen zijn dus optioneel. http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_language#United_States
Zelfs Spaans is geen verplichte taal.
De enige verplichte taal op de Amerikaanse scholen is Engels. Verder mag je aan het begin van de middelbare school nog één of meerdere talen uitkiezen die je wil leren, maar dat móet niet.
Ik heb ook gedacht, dat Spaans verplicht was, maar dat was een misvatting.
Mijn broer woont al jaren in Amerika en zijn kleindochter gaat volgend jaar naar de middelbare school. Zij weet nog niet of ze naast Engels ook nog een andere taal zal volgen.