Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is tegenwoordig de waarde van een`heitje`? (voor kinderen die een klein klusje willen doen) `Heitje voor een Karweitje`.

Er komen wel eens kinderen uit onze buurt (vanaf 7 tot 12 jr.) vragen of ze een`heitje voor karweitje`kunnen doen voor ons. Ik heb af en toe wel eens een heel klein klusje (voor de lol) zoals wat bladeren vegen of eikels of dennenappels uit het gras rapen. Meestal zijn ze er een kwartiertje mee bezig en vinden dat hun taak al klaar is. Natuurlijk vind ik dan, dat ze hard gewerkt hebben en een centje verdiend hebben. Maar.... hoeveel geld kun je dan het beste geven? Ik heb laatst 50 ct. per kind gegeven en even later , ha ha ha , stonden er meer kinderen op de stoep voor een karweitje.
Daarom de vraag, wat is tegenwoordig een `heitje`?

Toegevoegd na 32 minuten:
Klusje voor de `lol , betekend voor mij een leuk werkje voor de kinderen en niet `kinderarbeid`natuurlijk .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

heel redelijk 50 cent per kind geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het minimum uurloon voor een 15-jarige is rond de 2,40 per uur. Voor een kind lijkt me dan 50 cent wel genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding