Wat zijn de manieren/tradities als een koerdische jongen met een niet koerdisch meisje trouwt?

Mijn dochter wil met een koerdische jongen trouwen. Hij zelf woont in Nederland maar al zijn familie in Turkije. Hij wil haar naar Turkije mee nemen om kennis met zijn familie te maken. Is dat wel gebruikelijk? Ze zijn nog niet getrouwd of verloofd. Wat zijn de manieren/tradities, het betreft niet koerdisch meisje, die met een koerdische jongen trouwt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag of je zelf ook mee kan, dan kun je meteen ook kennis maken met zijn familie. Kan heel leuk zijn, en je dochter voelt zich niet zo alleen tussen allemaal mensen die ze niet kent. En als er iets niet in de haak is, ben jij er bij.

Het beste antwoord

kijk in turkije verschilt het heel erg. ik ben turks en mijn ouders zijn niet zo streng maar er zijn ook hele strenge moslims.

als die jongen joun dochter zelf mee wilt nemen naar turkije komt het wel goed, want dan heeft hij er vertrouwen in.
Aangezien de jongen zijn familie kent en weet hoe ze hier op reageren is er toch geen probleem? als ik van mijn ouders weet dat ik geen duitse jongen mag trouwen vraag ik die jongen niet zo snel om met mijn ouders kennis te maken, maar als ik weet dat mijn ouders hier niet zo boos op worden doe ik het sneller ;D

hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou het even wantrouwen en vragen waarom hun niet hierheen komen... Het is tenslotte uw dochter..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 iemand daar heen, of velen naar nederland, wat is goedkoper denkt u? Ik vind het opzich wel logisch om 1-2 mensen daarheen te laten gaan ipv meerdere mensen naar nederland over te laten komen..
Als een meisje al wat langer kennis aan een jongen heeft en het begint echt serieus te worden dan is het logisch dat hij haar aan zijn familie wil voorstellen. Dat is in onze cultuur zo en in de Koerdische cultuur ook. De kennismaking van de Koerdische familie met het meisje dat misschien familie van hen gaat worden is daar des te belangrijker omdat een Koerdische familie meer invloed heeft op de keuze voor een huwelijk dan de Nederlandse familie dat heeft.