In welk land op de wereld regent het niet zo vaak :-) en is het ook betaalbaar en veilig ? ( en werk te vinden)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat gaat heeeel lastig worden;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn theorie is juist omdat we hier af en toe bagger weer hebben, dat we daarom juist zo rijk zijn.
Door het weer moeten we sparen voor later. Door de regen groeit er ook voldoende voedsel etc etc. Maare, de ABC eilanden voldoen wel aan je voorwaarden.

Het beste antwoord

De droogste plek op aarde is de Atacama woestijn, gelegen langs de kust van Chili (Zuid Amerika) en gek genoeg vlak bij de Grote of Stille Oceaan, waarin zich de grootste hoeveelheid water bevindt op aarde. Gemiddeld valt er jaarlijks minder dan 0,01 cm regen in de woestijn. Op sommige plekken in de woestijn heeft het echter al meer dan 400 jaar niet meer geregend.

Het is daar ook tamelijk veilig, want er komt geen mens.

Werk is er ook genoeg:
Beetje irrigeren en maar landbouwen.
Of het wat oplevert is een andere vraag.

De hele top 10 van droogste plekken ter wereld:
1. Arica, Chili - 1 regendag per 6 jaar
2. Asyût, Egypte - 1 regendag per 5 jaar
3. Dakhla Oase, Egypte - 1 regendag per 4 jaar
4. Al'Kufrah, Libië - 1 regendag per 2 jaar
5-6. Bender Qaasim, Somalië - 1 regendag per jaar
5-6. Wadi Halfa, Soedan - 1 regendag per jaar
7. Iquique, Chili - 2 regendagen per jaar
8-10. Dongola, Soedan - 3 regendagen per jaar
8-10. Faya-Largeau, Tsjaad - 3 regendagen per jaar
8-10. Masirah Island, Oman - 3 regendagen per jaar

Veilig is een relatief begrip en daar kun je vanalles onder verstaan.
Al deze plekken zijn heel betaalbaar, voor onze begrippen.
Werk is er overal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zuid Europese landen (hoewel werk vinden daar wat moeilijker wordt), Australië of het zuiden van de USA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederland.
Relatief veilig en geen last van moessons of orkanen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ABC en de SSS eilanden voldoen wel aan je voorwaarden. En behoren (voor een deel) ook nog tot Nederlands grondgebied ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederland, want daar is het 94 % van de tijd gewoon droog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een plus van mij. +
Gemiddeld valt er per jaar maar 690 tot ruim 900 mm aan neerslag in Nederland. En een compensatieplus voor de ongemotiveerde minnen,
zou je erbij krijgen als dat kon.