Kan soms de communicatie met mensen stroef verlopen als andere mensen van een andere provincie een andere mentaliteit hebben?

Wat kan je doen om goed te communiceren als andere mensen een andere mentaliteit hebben die niet goed of slecht te noemen is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het is moeilijk maar door je even afzijdig te houden kun je inschatten wat de toon is. Als jou de sfeer niet ligt zorg dan dat je sneller weg bent. Verzin maar een excuus. Ik denk dat een gesprekken waarin veel wordt gezegd zowel als een gesprek waarin lange stiltes vallen vaak lastig zijn. Het gaat dan meer om de sfeer dan om de communicatie; in beide gevallen zijn mensen op hun hoede en staan ze niet open voor de ander. Je kunt jezelf oefenen om dit op te pikken en te vertrekken voordat je er last van krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer alle mensen te accepteren en te respecteren zoals ze zijn.
Iedereen is anders en denkt anders dat is ons goed recht.
Het is nou eenmaal zo dat mensen andere mentaliteiten hebben.
Daar moeten wij als mens mee leren om gaan.
En loopt de communicatie stroef dan kun je door je wat meer te verdiepen in deze mensen toch nog tot een goed gesprek komen.
12 jaar geleden
Respecteer iedereen zoals hij is en wat zijn normen en waarden zijn.
Verval in een communicatie niet in een overreden maar deel alleen met hem jou opvatting. Geef de ander puur jou opvatting, maar laat de ander vrij om de keuze te maken tussen jou opvatting of die van hemzelf/ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeggen wat je voelt, en niet wat je denkt te moeten zeggen.