Hoe kunnen mensen van een bureau een indicatie geven voor gehandicapten, zonder hen gezien te hebben of gesproken aan de telefoon?

Hoe kunnen ze dan een goede indicatie geven op basis van wat verslagen van professionals? Ik vraag dit voor iemand anders.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Meestal gaat dit via een schrijven van de huisarts en/of de wijkverpleegster.
Die kunnen dat het beste beoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kunnen ze een goed beeld krijgen van iemand die ze nooit gezien hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huisarts geeft een beschrijving van de klachten en zet daar meestal ook bij wat hij denkt hoeveel hulp iemand nodig heeft.
B.v. elke dag, halve dagen, dag en nacht enz.
Dus het bureau hoeft ze niet te zien, de dokter/huisarts of wijkverpleegster geeft dat aan.
ik heb altijd al mijn medische gegevens door specialisten door moeten laten geven en toestemming moeten geven deze op te vragen, voor dingen die voor de gemeente van toepassing waren was dat ook zo en kreeg ik daar bovenop huisbezoek, je krijgt echt niet zo maar een indicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kunnen ze niet en daardoor is dat met die PGB's ook ontzettend misgelopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja helaas ,een heel treurige zaak ,het heeft het onbetaal baar gemaakt ! En nu wordt ook niet veel btr en ook niet veel goedkoper .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, een centenkwestie terwijl je met mensen werkt....