een fraudebestendiger paspoort het sneller opsporen van misdadigers en terroristen,het voorkomen van indentiteitsdiefstal op termijn .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wil maar niet lukken om een goed beveiligd paspoort te maken, dus komen nu de vingerafdrukken erbij. Gewoon een extra 'beveiliging' dus, hoe meer beveiligingen, des te beter. Volgende keer komt er een irisscan bij en weer later je dna-gegevens.
En wie weet, krijgen we ooit nog 's een goed paspoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen meerwaarde... Er is alleen maar meer gevaar...
schijnveiligheid...

Als ergens vingerafdrukken gevonden worden, dsan opent men de centrale database en dan kan het zijn dat jouw vingerafdruk matcht met die gevonden is... En dan heb je de gebakken peren, want dan hang je... Je was er niet, maar de afdruk zegt van wel... Je hangt...

En dan is het nog zo, dat je vroeger in staat van beschuldiging van een ernstig misdrijf gesteld moest worden om gedwongen je vingerafdrukken af te staan, die beschuldiging hoeft niet meer, in feite ben je al in beschuldiging gestled door als onschuldige je biometrische gegevens af te moeten staan...
Lees maar op www.vrijbit.nl http://www.vrijbit.nl/home/item/269-corrupte-agent-misbruikte-politie-database

En als je je gegevens ooit afgestaan hebt, dan ben je heel je leven niet meer zeker of je gegevens goed bewaard blijven...

Schande is het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meerwaarde voor criminelen: als je iemands vingerafdrukken weet te kopiëren, kun je nu nog overtuigender zijn of haar identiteit stelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkele echte reden, de enige reden is dat "men" niet in staat is om een document te maken dat criminelen niet na kunnen maken. De vingerafdruk wordt nu bij wijze van extra beveiliging er bij opgedrukt, maar ook dit is fraudegevoelig. Zeker indien er een centrale database is waarin deze gegeven komen en er vanuit het hele land gegevens ingevoerd zullen gaan worden is een ambtenaartje die "even niet oplet" zo gevonden.

Maar geod, dat interesseert de overheid niet, het is namelijk straks een ongelooflijk mooie database met gegevens die tzt ook aan opsporingsbeambten zullen worden verstrekt, mooi man!

Kortom, schending van de privacy zit in een verdomd klein hoekje, teken dus de petitie op http://www.vrijbit.nl/petitie zodat e.e.a. wellicht nog teruggedraaid wordt voordat iedereen als crimineel benaderd wordt.