Op plaatsen waar de strippenkaart niet meer bestaat, kun je daar nog wel contant in de bus betalen als je geen OV-chipkaart hebt?

Morgen voor het eerst in lange tijd weer met de bus, en heb nog nooit de OV-chipkaart gebruikt.

Dus ik vroeg me af of je nog wel tegen contant betaling gebruik kunt maken van de bus als je bijvoorbeeld je OV-chipkaart verloren hebt? En als bijvoorbeeld buitenlanders die op vakantie zijn in Nederland mee willen reizen en geen OV-chipkaart hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In de bus is het mogelijk om een ritkaart te kopen met contant geld. Ook staan er op veel plekken automaten waar het mogelijk is om een anonieme chipkaart te kopen zodat het voor mensen die er geen hebben, mogelijk is om alsnog te reizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dit kan. Dit is wel duurder dat het gebruik van een ov chipkaart. Een anonieme ov chipkaart is niet zo duur en in gebruik toch vaak wat goedkoper dan een kaartje kopen in de bus. Anonieme ov chipkaarten kun je bijvoorbeeld kopen bij een priemera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In onze regio (Gelderland, vervoerder Arriva) is dat idd mogelijk, maar het is wel prijziger dan met de OV chipkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons kun je een dagretour van 3€ kopen. (brabant). Na oktober kan dat niet meer, moet iedereen aan de ov chip kaart!