Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Uitgenodigd op feestje. 12,5 jaar huwelijk en een verjaardag. Diegene die verjaardag geeft kennen we niet goed. Moeten we een cadeau geven?

Het stel van het 12.5 jaar huwelijk kennen we erg goed (vrienden). Diegene die jarig is bijna niet(vage kennis). Ze geven samen een feestje. Kunnen we het maken om die vage kennis geen cadeau te geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Ja natuurlijk kan dat. De afweging die je hier moet maken is of je hier rottig over gaat voelen of niet. Maar als je die vage kennis hartelijk feliciteert en daarna zonder cadeau af te geven doorloopt zal niemand daar wat over zeggen. Dat zou namelijk heel erg onbeleefd zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand is ooit iets verplicht natuurlijk, maar je wilt ook niet de enige zijn die die vage kennis niets geeft.

Zelf heb ik een aantal keer dit soort dubbele feestjes gehad en vond dit ook moeilijk. Inmiddels weet ik dat de meeste mensen alleen een cadeau geven aan degene die je echt kent.
Als je het toch prettiger vind die ander iets te geven, dan is een enveloppe met (kleine) inhoud een goede keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moét natuurlijk geen cadeau geven. Maar ik zou de jarige toch ook een kleine attentie geven. Het is dan wel een vage kennis, maar hij/zij is toch bevriend met jullie vrienden? Anders zouden ze het feestje niet samen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, precies. Gewoon een bosje bloemen of een flesje wijn. Kom je toch niet met lege handen en waarschijnlijk zal de jarige het erg waarderen dat je ook voor haar/hem iets hebt meegenomen. Wat het cadeau dan is, is dan niet belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het ook bij iets kleins houden, wat je geeft is niet belangrijk, maar het feit dat je ook aan die ander dacht wordt erg gewaardeerd.
+
Neem iets mee voor de jarige. Dat hoeft geen grandioos duur cadeau te zijn maar wel iets leuks, gezelligs.
Dat je diegene niet of nauwelijks kent zegt niks, misschien word het straks een goede vriend, dat weet je nooit. Maar wat je wel zeker weet is dat deze persoon jou ook ontvangt op zijn feest, dan hoor je niet met lege handen aan te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ben ik helemaal met je eens! Al geef je maar een kleinigheidje. Een doosje bonbons of een fles wijn met een kaartje erbij bijvoorbeeld... Of een bloemetje. (Ik zit alleen op GV met m'n iphone, dus ik kan je slechts een symbolische + geven ;-))
Doe wat het beste voelt. Je kan voor je vrienden gewoon het cadeau kopen wat jij wilt. Het lijkt mij persoonlijk wel vriendelijk om een kleinigheidje voor de kennissen mee te nemen, zoals een bloemetje bijvoorbeeld. Het gaat om het gebaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het wel maken, maar is het niet veel leuker om vrijgevig te zijn en een kleine attentie mee te nemen voor de jarige? Ik denk dat je jezelf daar ook beter bij voelt, en je zult een goede indruk achterlaten. Het hoeft toch niet duur te zijn? Van geven wordt je blij! :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf ben ik tegen dit soort feesten tenzij het om eerste graad familieleden gaat. Juist om dit soort toestanden te vermijden.
Ik zou me enigszins verplicht voelen om een kleinigheid mee te nemen. Maar dat is persoonlijk, natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een uitnodiging gekregen voor 2 feestjes in 1. Koop een aardigheidje voor de jarige en bedank haar of hem voor de uitnodiging en koop een mooi cadeau voor het stel wat 12,5 jaar getrouwd is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou mezelf vervelend voelen als ik de jarige een hand gaf zonder meer. Maar ik vind het ook niet nodig om een duur cadeau te geven dus ik zou bloemen geven. Want het is een blijk dat je rekening gehouden hebt met de verjaardag, het is feestelijk en niet te duur.
Persoonlijk zou ik het gevoel hebben dat ik het op een voor beide partijen, de jarige en mijzelf dus ;-), prettige manier heb afgehandeld.
En dan maakt het eigenlijk niet uit of anderen dat ook doen of niet.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik zelf wel iets kleins geven. Je kan die ''vage kennis'' altijd beter leren kennen, als je daar behoefte aan heb natuurlijk. Het hoeft niet duur te zijn of groot, maar toch een gebaar. Je kan ook niks geven, je komt niet voor die verjaardag maar voor je kennis. Ligt eraan wat voor verjaardag het is, als het gewoon 44 of zo is dan kan je gewoon een grappig kaartje of iets anders kopen. Als het nou om een getal zoals 50 gaat zou je daar weer wat grappigs of leuks mee kunnen kopen, die dingen kosten bijna niks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het een wat merkwaardige combinatie van feestvarkens; een 12.5 jarig jubileum met een verjaardag. Had ik dat nooit gedaan. Allerlei vreemde mensen op je verjaardag cq trouwfeest.
Maar nu het eenmaal zo is, zou ik het bruidspaar een mooi cadeau geven, en de jarige verblijden met iets kleins. Dat kan zijn een doosje chocola, een wijntje, een plantje, leuke mok e.d.

Het hoeft niet, maar ik denk dat het ook voor jou zelf prettiger voelt als je wel wat meeneemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding