Loopt een wijkagent daadwerkelijk rond in de wijk?

Ik heb hem nog nooit gezien.

Toegevoegd na 12 minuten:
En als er iets is, is hij er dan snel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie hem hier ook nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog nooit een wijkagent gezien hier of in de buurt.. Vraag me af of die wijkagenten alleen komen als er gebeld word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je klachten hebt over bijv. hangjeugd, komen ze wel een keer kijken. Even gezellig beppen met die jochies, en dan gaan ze weer. Dag later staan ze er weer, maar de wijkagent niet meer. Dat is mijn ervaring. Heel irritant. Nou dat lucht even op:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook niet trouwens :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je werkt zeker gewoon overdag?
De wijkagent ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zoals je de postbode ook alleen in het weekend ziet, terwijl hij toch elke dag rondloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik niet hoor,ik ben geregeld overdag buiten in de wijk,maar ik zie hem nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ambtenaren hè

Het beste antwoord

Hij is wel aanwezig, maar kan b.v. gewoon binnen zitten op kantoor, wel in de buurt. Hij kan ook in burger kleding lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is wel de bedoeling, hier zie ik de beste man vaak fietsen. Natuurlijk hebben ze ook veel taken op het bureau.

Toegevoegd na 34 minuten:
Nog even een antwoord op je toevoeging, als jij ergens de politie voor belt, dan komen de agenten die dienst hebben. Dit zal dus lang niet altijd de wijkagent zijn.

Als jij een niet dringende vraag hebt kan je een afspraak maken met de wijkagent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie hem bij ons ook niet vaak maar het gaat er om dat het een aanspreekpunt is van de wijk. Wanneer er iets is kan je bij deze persoon terecht.
In principe hoor je hem wel vaak te zien en te weten wie het is. Dan is het ook makkelijker om hem/haar aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wijkagent is verantwoordelijk voor je wijk. Hij of zij kent de wijk. Dat wil niet zeggen dat de wijkagent een veldwachter is die ook daadwerkelijk rondloopt. De wijkagent rijdt gewoon door de wijk en doet zijn of haar bureautaken.

Zo heb je in bepaalde steden ook een wethouder die verantwoordelijk is voor één bepaalde wijk. Toch gaat de wethouder dan niet rondlopen in die wijk. Hij of zij kent de wijk gewoon wat beter en de bijbehorende problemen.

Ik denk dat je het oude idee van de veldwachter verwart met een wijkagent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dat een wijkagent/e wordt ingezet wordt dit bekend gemaakt.
Meestal in het regiokrantje.
Bij ons is hij/zij zo geïntroduceerd.
Er staat dan ook een foto bij zodat je hem/haar kunt herkennen.
En natuurlijk waar je hem/haar kunt bereiken.
En je ziet hem/haar regelmatig lopen of fietsen.
12 jaar geleden
Onze buurtregisseur, de huidige naam voor wijkagent, rijdt hier (Amsterdam Zeeburg) daadwerkelijk op z'n motor rond, en mocht er iets aan de hand zijn is hij in een mum van tijd paraat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er helemaal vanaf, in mijn wijk fietsen ze rond en bij slecht weer rijden ze rond in een auto.
Als er iets aan de hand is waar zij vlakbij zijn, gaan zij erheen, als er iets aan de hand is aan de andere kant van de wijk waar met spoed politie heen moet, gaat er vaak een auto heen - want er zijn meer agenten in het district waar een wijk onder valt dan alleen de wijkagenten.
De wijkagenten weten vaak meer over wat er in de wijk zelf leeft, maar alle informatie is voor alle agenten beschikbaar mits het vastgelegd is.
De wijkagenten hier doen vaak een rondje langs hangplekken, winkels, ze zijn het aanspreekpunt voor bemiddeling bij problemen die niet acuut zijn (waarvoor je dus een afspraak kunt maken).

Hier kun je opzoeken wat jouw lokale districtsbureau is, of er wijkagenten zijn en zo ja wie dat zijn: http://www.politie.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dus..ik heb er nog nooit eentje in onze buurt aangetroffen..

En of hij snel zou zijn als er iets aan de hand is..Ik vrees van niet.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dan woon jij vermoedelijk in een gegoede buurt. Hier rijden ze vrijwel dagelijks rond...