Wat zouden de gevolgen zijn als het verschil tussen arm en rijk in Nederland veel kleiner zou worden?

Ik hoor best vaak mensen klagen dat er een te groot verschil is tussen de bovenlaag en de onderlaag. En dan hebben ze het nog gewoon over Nederland. Laatst zei iemand dat hij vond dat het salaris van de 'rijke' mensen omlaag moest en dat van de 'arme' mensen omhoog, zodat het verschil minder klein werd.

Hij vond het belachelijk dat iemand die zich uit de naad werkte als bouwvakker veel armer is, dan iemand die een hoge opleiding heeft genoten en relatief gezien minder zwaar werk doet en toch in een drie keer zo groot huis leeft.

Maar dan vraag ik mij af; stel DAT dit zou gebeuren, wat zouden hier dan de gevolgen van kunnen zijn? Zouden er dan veel problemen ontstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Mensen zouden minder gemotiveerd zijn om een hoge opleiding te doen. Daarnaast zou er veel laaggeschoold werk uit Nederland verdwijnen omdat de loonkosten te hoog zouden worden