Wat zou nu als allereerste moeten worden uitgevonden?

Onze hele maatschappij is doorspekt met grote en kleine problemen, waar moet nu eindelijk eens een goede oplossing voor komen, dat we van die ergenis en last af zijn.
Deze vraag slaat niet op bepaalde bevolkings groepen of de gevolgen hier van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag

Het beste antwoord

Als je denkt aan een uitvinding, dan denk je al gauw aan iets technlogisch.
Maar ik wil het hebben over 'de wil'. Die moet worden uitgevonden.
Ik zal dat uitleggen. We hebben genoeg voedsel op de wereld om alle hongerige monden te voeden. We hebben genoeg water om alle dorstigen te lessen. We hebben genoeg medicijnen om alle zieken met geneesbare ziekten te genezen.
We hebben alle transportmiddelen om het ze aan te reiken.
Maar de wil ontbreekt.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Iets waardoor de bevolking krimpt op een humane manier. In plaats van almaar stijgt. Want er blijft zo geen schoon plekje over op aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoiets als de stijging van de zeespiegel? of zie je liever de h1n1 variant als dodelijke oplossing??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@oribatei: hij zegt toch: humane manier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 trouwens. Heel goed. Ik ben het hier helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een humane manier waar minstens 2 milliard mensen aan dood gaan?
Goed plan, maar humaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's voer voor een andere vraag :)
Rieneke1
14 jaar geleden
+1 een soort sterfhuisconstructie? ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: is dat niet een "contradictio in terminis"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft geen mensen te vermoorden om de wereldbevolking te verminderen. Minder geboortes zou al heel veel oplossen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje: nee dat is 't zeker niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: wat zie jij dan als DE manier om dat te bereiken wat je in je antwoord aangeeft?
zondag
14 jaar geleden
In sommige SF boeken moet je je op een bepaalde leeftijd bij een centrale melden die je dan elimineert. Ideetje? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hET ZO'N DING NIET CONDOOM, MAAR DAN MOETEN ZE ALLEEN DE rk-KERK VERBIEDEM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Wim: juist, dat bedoelde ik... Hoewel ik het niet zo zou hebben geschreven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen krijgen al veel minder kinderen dan vroeger dus over een jaar of 100 is dat probleem ook opgelost!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje: zoals ik al zei - da's dan voer voor een andere vraag - want dat wordt een heel uitgebreid verhaal met veel klachten en dergelijke over bepaalde ideeën, etc... Je kent 't wel, veel over-en-weer gepraat :). Past niet alhier onder reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: stellen dan maar :)
Een goede oplossing voor de oorlogen die voortkomen (uit naam van ) de respectievelijke geloven,waarna die niet meer misbruikt kunnen worden voor de onverdraagzaamheid der volken die de oorlog voeren.
Dan word het duidelijk waarom de genoemde oorlogen gevoerd worden en kunnen we werken aan de oplossingen daarvan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou willen dat er een oplossing zou komen tegen alle macht en hebzucht op deze wereld. Dan hebben we denk ik de grootste problemen tegelijk aangepakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een betere manier om electriciteit in huizen te krijgen ik wordt gek van al die kabels en trafo,s
als pc geek zou ik draadloze stroom geweldig vinden
14 jaar geleden
een medicijn tegen jaloezie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een "Alle oplossingen in 1" tegen verslavingen, honger, overbevolking, oorlogen, alle vragen op GV.

Ruim en alomvattend antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk, liefde en hoop voor één ieder. Iedereen zou zich gewaardeerd en nodig gevoeld moeten worden op deze aarde en van daar uit andere waarderen als zijnde nodig en belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er hoeft niets uitgevonden te worden want het is er al.
We moeten het besef ontwikkelen dat we allemaal met elkaar verbonden zijn,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TOP!!!!!
Ik ben het met sherpa eens.Als iedereen zich nu eens bewust wordt van zichzelf en daaraan gaat werken doormiddel van liefde en respekt voor zichzelf en anderen dan kom je erachter dat alles er al is.
Alleen slapen we nog , en hebben we moeite om wakker te worden.
Alles ligt in handbereik ,alles is hier. we zien het alleen nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tevredenheidsgen zodat mensen weer tevreden zijn met wat ze hebben en niet steeds meer meer meer willen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens...>+1 (Zie alleen al de antwoorden die hier voorbij komen)
Hier hebben we (bij mijn vader) het al verschillende keren over gehad, over wat er uitgevonden zou moeten worden.

Hierboven zijn allemaal erg wereldverbeterende antwoorden... Dat wat wij bedacht hadden wordt dat niet, het zou meer praktisch zijn als het uitgevonden zou worden:

Denk maar eens aan een broodsmeermachine: nooit meer 'savonds je brood klaar hoeven maken voor de volgende dag werk.
Of een automatisch strijkijzer, dat scheelt je nogal wat tijd met al die bloesjes.

Of die ideeen uitvoerbaar zijn, geen idee, maar als iemand zich door dit antwoord geroepen voelt: ik hou je niet tegen, je zou mij en mijn familie er erg blij mee maken :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zou iets uitgevonden moeten worden zodat er in de DNA de "zeurknop" niet meer aangezet kan worden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wereld zonder zeuren..héérlijk :)
Om te beginnen moet er iets worden uitgevonden om gratis vrijwel onbeperkt aan energie te komen. Bijvoorbeeld zonnepanelen met een rendement van 99%.

Het lijkt misschien niet erg belangrijk, maar ik denk dat het 1 van de meest belangrijke dingen is

Ik denk dat het belangrijk is omdat:

De macht over de wereld is nu verdeelt onder mensen met energie. Als een land energie heeft (zoals olie of gas) is het land rijk en dus machtig. Verder kan het land andere landen energie ontzeggen.

Door iedereen onbeperkt energie te geven is die vorm van macht weg. Macht zal dan moeten komen uit kennis, en kennis kun je naar mijn mening het beste opbouwen met een stabiele samenleving. Hoe stabieler een land hoe makkelijker het voor mensen wordt om dingen te leren en dus hun kennis te vergroten.

Door 99% van het zonlicht te kunnen gebruiken worden we een type 1 samenleving op de schaal van van Kardasjev.

Verkenning van de ruimte en leven op andere planeten zal denk ik pas zin hebben als we een > type 1 samenleving zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Kardasjev

http://nl.wikipedia.org/wiki/Technologische_singulariteit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tijd machine. Zodat je alles wat je fout doet over kan doen. Nu is het leven continu nu! Alles zou anders worden Als nu niet meer nu hoeft te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gen die de mannen de vrouwen laat begrijpen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoort wel eens dat het vroeger zo gezellig was overal, het kan aan mij liggen maar het zou fijn zijn als je weer bij mensen achterom mag lopen, dat je je achterdeur niet op slot hoeft te doen, en dat de mensen zo gastvrij zijn en je kon veilig meeliften. in de rijkere europese landen is dat gevoel helemaal weg door achterdocht, vandalisme en criminaliteit. toch wel jammer, want in deze tijd leeft iedereen heel erg op zichzelf en het lijkt of sociale mensen nu ver op de achtergrond staan. daar veranderd zo`n burendag echt niks aan, nu kunnen mensen aleen maar roddelen en de zonwering zo dicht mogelijk doen omdat iedereen binnen kijkt. afgunst en jaloezie en anderen niks gunnen lijkt meer iets te zijn van tegenwoordig als van vroeger, stad of dorp het maakt niks meer uit. het is niet echt uitvinden, maar meer een verandering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De menselijke verdorvenheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verdelgingsmiddel tegen grenzen.
Een universeel middel tegen alle begrenzingen, dus niet alleen landsgrenzen, maar ook tussen religies, geaardheid, ras enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EEN pil innemen en dan voorgoed van het roken afzijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt raar, maar de tijdens (dreigende) oorlogen en in 'slechte' tijden wordt er veel meer uitgevonden. Wat dat aangaat is een 'oude oorlog' zo gek nog niet (maanlanding, raket en vliegtuigtechnologieen en niet te vergeten het internet!).

Wereldvrede en verdraagzaamheid zijn mooie dingen om te wensen, uitvinden kunnen we ze niet. (Sommige) politici en geestelijken kunnen wel wat in die richting bewegen.

Wat veel realistischer is, zijn uitvindingen die ons het dagelijks leven vereenvoudigen. Gadgets of informatiesystemen die verschillende gegevens bij elkaar kunnen leggen;
- bv dmv kentekenregistratie kan men heel eenvoudig
zien, wie met wie zou kunnen carpoolen.
- GSM-locatie informatie gebruiken voor fileinfo (is men al
mee bezig), betalingen, als toegangskaart (evt. in
combinatie met RF-ID).
- intelligente auto's die ongelukken kunnen voorkomen
door live informatie van medeweggebruikers.
- geintigreerde afstandsbediening (met
spraakherkenning?) voor TV, DVD, recoder, versterker,
SAT, DVB, etc etc.
- zelfstrijkende kleren
- zelfreinigende kleren (dus zonder wassen, maar met
een gas die vervuilende stoffen opneemt ofzo).
- een vlieg/mug afschietunit die automatisch irritante
vliegbeesten uitschakelt / op andere gedachten brengt.
- een diervriendelijke katten-uit-de-tuin verwijderaar.
- ...

Om zo maar wat te noemen. Of men ze allemaal ook nodig heeft...

Om 90% van de GSM-gesprekken overbodig te maken, zou het al voldoende zijn om te weten waar de ander zich bevindt. Immers, dat is bijna altijd de eerste vraag die men stelt/gesteld wordt...