Wanneer ga je iemand haten?

Wat zou voor jou een reden zijn om iemand te gaan haten.
Iemand haten doe je niet zo gauw, maar er kunnen dingen gebeuren waardoor je toch iemand kan gaan haten.
Wat zou voor jou een reden zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
Rieneke1
14 jaar geleden
had je een soortgelijke vraag al niet eerder gesteld ed, of ben ik nu in de war?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rieneke, dat gevoel had ik ook al... Ik heb al eens iets over haten geantwoord ooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist, maar de eerste vraag was: is er iemand die je haat en nu vraag ik om de reden om iemand te haten. wel knap van jullie hoor, met zoveel vragen dat nog te weten!!!

Het beste antwoord

Er zou geen enkele reden zijn om iemand te haten, haat is een verspilde vorm van energie,het lost niets op en voegt niets toe,natuurlijk word je wel eens kwaad maar haat gaat veel verder en verteerd je doordat je het niet los kunt laten. en er is niets wat het waard is dat mijn hele leven er door beheerst wordt om iets wat een ander mij zou hebben aangedaan.
De beste wraak die je iemand kunt aandoen is verder gaan met je leven zonder racune.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Er is maar 1 persoon die ik vreselijk haat, dat is mijn ex!
Geestelijk en lichamelijk maakte hij mij kapot..
Dat is nu 12 jaar geleden, en ben er erg sterk uitgekomen, samen met mijn huidige partner..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haten is misschien een groot woord, maar ik heb zeer sterke negatieve gevoelens voor mensen die dieren of kleine kinderen iets aandoen.
14 jaar geleden
Ik ben niet in staat om iemand te haten. Ik heb wel eens een hekel aan iemands gedrag, maar echt een persoon haten? Nee, dat kan ik niet.
Ik zie alle mensen als individuen met hun eigen problemen en motivaties. Ik probeer zaken die mij door anderen worden aangedaan ook altijd vanuit het perspectief van een ander te zien en vaak kan ik niet anders dan medelijden hebben met die persoon omdat die de behoefte heeft om op die manier met mij om te gaan. Het voordeel voor mij is dan dat zijn of haar actie mij niet echt kan raken. Niet dat ik het dan niet vervelend vind, maar ik vind dat als je echt haatgevoelens (en misschien wel wraakgevoelens) gaat kweken bij jezelf dat dat zoveel energie kost. Ik vind dat zonde, ik gebruik mijn energie liever voor prettigere zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik haat (in 't algemeen) alle pesters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk gezegd haat ik niemand, ik kan gemakkelijk relativeren in dat soort dingen. Ik blijf niet graag hangen in het negatieve.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet dat er echt mensen zijn die ik actief haat; zonde van mijn energie, en ongetwijfeld zijn ze het niet waard. Wat niet wegneemt dat er wel mensen zijn bij wie ik stiekem even binnenin zou juichen als ik zou horen dat ze iets heel ergs is overkomen ; ik droom er zelfs wel eens van.

Maar om te zorgen dat ik je haat, moet je wel een ongelofelijke hork zijn, hoor. Primair al een totaal onaangepast leven leiden en je van niemand in de wijde omtrek ene flikker aantrekken, je stelselmatig en systematisch misdragen en crimineel gédragen, geen enkel gevoel voor decorum of mores hebben, en aan de lopende band mensen lastigvallen en bedriegen. Liefst nog een paar ergerlijke eigenschappen erbij zoals veel zuipen, zwart werken naast je uitkering, liegen, en meer van dat fraais. Dan kan ik iemand al haten zonder hem ooit persoonlijk ontmoet te hebben. Helaas heb ik wat van die Tokkies in de wijk waar ik woon, en dat is natuurlijk geen pretje, maar gelukkig heb ik persoonlijk niks met ze te maken. Heb alleen maar last van ze.

En als ik dan een deurwaarder zo eentje zijn huis zie leeghalen) morgen hiernaast de grote dag :D) of een wietplantage zie oprollen (afgelopen zaterdag op de hoek), dan juich ik van leedvermaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou iemand gaan haten als iemand bewust mentaal of fysiek pijn doet bij de mensen die mij dierbaar zijn zonder (of met slechte) redenen. Dit is mij gelukkig nooit overkomen dus ik ken nog geen haat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die iemand met alcohol op zich op de weg begeeft en een (dodelijk) ongeval veroorzaakt..