Waarom beginnen mensen in uitvoerende beroepen altijd vroeg?

Meestal al voor acht uur. Wat is de achtergrond? Niet alleen file ontwijken lijkt me

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
bamibal
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gaan-bouwvakkers-vroeg-beginnen-zelfs.139990
http://www.goeievraag.nl/vraag/bouwvakkers-stratenmakers-herriemakers-respect-uitgeoefende.124606
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd? Overal en iedereen zeker ook? Je kunt niet iedereen over één kam scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal rond 7 uur beginnen , heb zelf gewerkt bij zo'n bedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op locatie werken , dan om 6 uur vertrekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat me opvalt is dat ze het ook doen als de klus dichtbij is... Dat is dan gewenning?

Antwoorden (5)

ochtenstond heeft goud in de mond.

Het is raar, maar voor de middag kan je veel beter opschieten als na de middag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat "de morgenstond heeft goud in de mond" niet voor iedereen geldt.
Buiten het ontwijken van de file (Wat echt wel een rede is) is het zo dat je in allerlei steden alleen eend eel van de dag met auto's de binnenstad in kan. Door er vvroeg te zijn, kan je met je busje tot op de plek van bestemming komen, uitladen en dan je auto nog in de buurt parkeren ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten alle moderne problematiek als files, targets en ander geneuzel, is het van oorsprong ook om zo lang mogelijk gebruik te kunnen maken van daglicht natuurlijk.

Aangezien ze vroeger niet al die bouwlampen hadden, dat is er gewoon éénmaal ingegroeid ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
File is één van de antwoorden inderdaad. Een vriend van me (Timmerman) staat vroeg op, omdat hij vaak een aardige afstand moet afleggen voordat hij begint. Het is wel fijn dat jij, je collega's en het materiaal er allemaal om dezelfde tijd is, nietwaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft inderdaad wel te maken met files vermijden, maar een belangrijker reden is ook een heel praktische. In zomertijd heeft het vooral te maken dat men dan vroeger begint en zo eerder op de dag weer weg kan in verband met de warmte en hitte.

Toegevoegd na 12 minuten:
En wegwerkers/stratenmakers bijvoorbeeld beginnen vroeger omdat het dan rustiger en veiliger is op straat.