Soms heeft het er wel mee te maken, omdat diegene met een hoge opleding ook daardoor zijn eigen specialiteit heeft.
Terwijl minder opgeleiden het niet moeten hebben van hun aangeleerde kennis maar van hun eigen denken.
De beter opgeleide heeft het nadeel dat hij heel gauw verzandt in een eindeloze discussie, waarbij de inhoud van de vraag of antwoord, nog wel eens vergeten wordt.
Dat zie je nog al eens gebeuren bij de ractie's.
Die gaan soms een heel andere kant op dan het antwoord.
Het nadeel van een minderopgeleide is , dat hij soms onvoldoende weet van het onderwerp zelf en er dan zijn eigen uitleg aan geeft, die vaak niet voldoende toereikend is om een goed antwoord tegeven.
Er is ook een nadeel van een meer opgeleide, ze moeten het hebben van dat gene dat ze geleerd hebben, met alles er op en er aan.
Ze kunnen vaak niet meer simpel denken, omdat ze gewoon vast zitten aan hun kennis.
Ze denken wel dat ze het kunnen, maar vallen hierna weer snel terug naar hun eigen aangeleerde manier van denken.
Een minder opgeleide neemt waar dat het regent en dat je er van nat wordt.
Een meeropgeleide gaat uitleggen hoe regen onstaat, hoe hoog wolken kunnen komen, luchtstromen, omhoog en omlaag, ijsafzetting op stofdeeltjes, eerst sneeuw daarna weer regen, themperatuur van de lucht, water en land, condesatie moment, luchtvochtigheid, windrichting, enz. enz.
Maar ook hij wordt er nat van,
Van dezelfde regen waar ook de ander nat van wordt.
Dus betere atwoorden geven door een hogere opleiding gaat maar ten dele op en soms helemaal niet.