Datingsite voor hoger opgeleiden?

Ik zag net op tv een commercial voor een datingsite voor hoger opgeleiden, daarin werd letterlijk gezegd: deze reclame is niet bedoeld , voor wie deze niet bedoeld is. Daarna hoorde ik zeggen; DE datingsite voor hoger opgeleiden. .Wordt de suggestie nu gewekt dat de andere normale datingsites voor minder opgeleide mensen zijn?

Waarom zou er dan een datingsite zijn voor hoger opgeleiden ...?
Kun je namelijk niet op dergelijke sites zelf aangeven wat voor een persoon je zoekt. opleiding etc. daarin meegeteld?

Waarom voelen mensen die hoger opgeleid zijn zich superieur aan minder hoog opgeleide mensen, en moeten zij een eigen datingsite hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaaaal mee eens, irritante reclame.. alsof mensen met een hoge opleiding net wat meer zijn ofzo, brrrr....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is net zoiets als die datingsite waar alleen mooie mensen toegelaten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een jaar of wat geleden rondgeneusd op zo'n site voor hogeropgeleiden. Saai dat het was....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@sherpa..omdat je niet op je plek was daar? ;-) (met een knipoog dus)!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben de hoger opgeleiden om deze site gevraagd, zoals jij hier weergeeft ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een terechte vraag van Nuke. Je zegt immers: "Waarom voelen mensen die hoger opgeleid zijn zich superieur aan minder hoog opgeleide mensen, en moeten zij een eigen datingsite hebben?" Je gaat er dus van uit dat hoger opgeleide mensen zich superieur voelen aan minder hoog opgeleiden (waar haal je dat idee vandaan?) en dat ze daarom zo nodig een eigen datingsite 'moeten hebben'. In de eerste plaats voelen hoger opgeleide mensen zich niet sowieso superieur aan mindr hoog opgeleiden. Ja, dat soort mensen zullen ongetwijfeld bestaan, maar dat komt niet omdat ze hoger opgeleid zijn, maar gewoon omdat ze een onaangename persoonlijkheid hebben. Net zoals mensen met grote auto's zich niet per definitie superieur voelen aan mensen met kleine auto's, maar er wel onaangename personen bestaan die hun grote auto als excuus zien om zich superieur te voelen. In de tweede plaats 'moeten' hoger opgeleiden niet een eigen datingsite hebben. Op dezelfde manier 'moeten' homo's niet een eigen datingsite te hebben, op de meeste datingsites kun je immers gewoon aangeven op welke geslachten je valt. Toch is daar ook een markt voor, en bestaan er dus gay datingsites. Betekent dat ook dat homo's zich superieur voelen aan hetero's?

Antwoorden (15)

Er wordt blijkbaar van uit gegaan dat personen waarbij de intelligentie ver uitelkaar ligt, een relatie gedoemd is te mislukken.

Ik ben van mening dat deze datingsite discrimineert: Op de eerste plaats gaan ze er van uit dat mensen die geen hoge opleiding hebben genoten ook geen hoge intelligentie zouden hebben en omgekeerd!
Ik ken echter genoeg intelligente mensen die om wat voor reden dan ook nooit een hogere opleiding hebben kunnen volgen.
Bovendien kan ik vele voorbeelden geven van mensen die toevallig goed kunnen leren en daar ook de mogelijkheden voor hebben gehad, maar waar op het menselijk vlak geen normaal gesprek mee valt te voeren.

Kortom: Dit soort datingsites houden de mensen een rad voor ogen en voeden het wij zijn beter-zij zijn dommer denken van de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed omschreven en helemaal mee eens: +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die hoger opgeleid zijn, kunnen het meestal beter vinden met mensen met het zelfde opleidingsniveau. Dat is zo, en daarom worden die sites gemaakt, het is niet discriminerend bedoelt. Daarnaast heet mensen uitsluiten op opleidingsniveau geen discriminatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Essierulez: op een gewone dating site kun je toch ook aangeven wat voor iemand je zoekt? Als jij een hoger opgeleide zoekt kun je dat aangeven, zij koppelen je dan aan iemand met wie je raakvlakken hebt, daar is toch geen HOGEROPGELEIDE datingsite voor nodig?
Ik kan me best voorstellen dat hoger opgeleide mensen zich liever in een relatie storten met mensen die meer in hun wereldje leven... (nee dat klinkt ook negatief...) Ik bedoel te zeggen, mensen met veel kennis hebben bijvoorbeeld andere gespreksonderwerpen als mensen met minder kennis (wil niet zeggen dat ze minder intelligent zijn natuurlijk... gewoon minder geleerd)

Ik denk overigens ook niet dat de reclame bedoelt te zeggen dat datingsites over het algemeen voor lager opgeleiden is, maar meer dat het een beetje de bedoeling is dat er alleen hoger opgeleide op deze site gaan zoeken naar een partner.

Ik denk altijd dat er mensen zijn die zich superieur voelen over anderen, hoger of lager geschoold, blank of getint, bruin of blond... Dat hou je niet tegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar op een gewone dating site kun je toch ook aangeven wat voor iemand je zoekt? Als jij een hoger opgeleide zoekt kun je dat aangeven, zij koppelen je dan aan iemand met wie je raakvlakken hebt, daar is toch geen HOGEROPGELEIDE datingsite voor nodig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind jiouw antwoord wel een +1 waard.
Persoonlijk ken ik geen stellen waarvan de een hoog opgeleid is en de ander laag opgeleid.
Mensen van dezelfde "soort" zoeken elkaar nou eenmaal op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat de reclame wil zeggen is dat als je een datingsite zoekt voor hoger opgeleiden, dan is dit DE (beste) datingsite.
Hoe breng je een datingsite aan de man???
Het is en blijft reclame.

Zelf denk ik dat hoger opleiding meestal wat serieuzer zijn. Geen bier, of voetbal. Liever een wijntje en een goed gesprek. Ook hebben ze vaak grote ambities om snel hoger op te komen.
Niet iedereen heeft het hierop.

He het is de mening van de mensen. Net zoals velen kijken zij vaak niet verder dan hun eigen wereld. Soort zoekt soort (vaak binnen 1 bepaalde groep).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel meer speciale datingsites voor bepaalde doelgroepen, bijvoorbeeld voor volslanke mensen, christelijke datingsite, 50+ datingsite,vegetarische datingsite etc. Moeten die mensen allemaal hub eigen datingsite hebben? Ach, waarom niet, als er geen markt voor is sterft zo'n site vanzelf uit, kennelijk is er behoefte aan of denkt een commercieel iemand dat er behoefte aan is. Ik voel me niet beledigd door een dergelijke site maar ik zal me (indien nodig) ook niet voor inschrijven omdat dat niet mijn prioriteit heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is ook een aparte datingsite voor moslims. Dus...so what...
En ach...die site voor hogeropgeleiden, het is gewoon een commerciele insteek. Je geeft mensen het gevoel dat ze bijzonderder zijn en dat verkoopt goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens, +1
Wat is nou het probleem? Fans van de chinese draaiorgel hebben misschien ook een eigen site. Moeten we daar ook een probleem van maken omdat ze ook kunnen reageren op de algemene orgelsite?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij voelen zich niet superieur. Deze site heeft zich gespecialiseerd in hogeropgeleide en promoot zich daarin. Dat hebben zij gedaan omdat mensen, andere mensen van hetzelfde niveau zoekt. Bijvoorbeeld uit onderzoek blijkt dat vrouwen mannen zoeken die een hoger IQ hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen zien een gat in de markt.
Andere mensen máken een gat in de markt.
That's life.

Blijkbaar zaten de eigenaren van die site zonder werk of zonder partner, of ontbrak allebei.
In elk geval stroomt het geld nu bij hen binnen.

Stel je hebt een paar duizend mensen ingeschreven staan die 15,95 euro per maand betalen. Dat tikt leuk aan hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat je teveel geloof hecht aan de oprechtheid van de makers. Volgens mij zijn het gewoon slimmerikken die de snobs uit de markt geld uit hun zak willen kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wordt de suggestie niet gewekt dat andere datingsites voor minder opgeleiden zijn. Ze hebben het in de reclame alleen over die speciifieke datingsite.
Vaak is het zo dat hoger opgeleiden ook een baan hebben die niet altijd van 9-17 is, en daardoor minder mogelijkheden om zich in het sociale leven te storten en een partner te vinden.
Het is ook niet zo gek dat ze een partner zoeken die ook hoog opgeleid is, omdat ze nu eenmaal communiceren op een bepaald niveau, en dat geeft toch niet?

Ik geloof ook niet per definitie dat hoger opgeleide mensen zich superieur voelen aan minder hoog opgeleiden mensen. Werkt het juist niet andersom? Dat de minder hoog opgeleide mensen zich ook minder voelen dan de hoger opgeleiden, en daarom het omgekeerde aangeven?

Misschien heb ik met dit antwoord kans op minnetjes, maar dat moet dan maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie windt zich dáár nu over op? Misschien is er ook wel een datingsite voor gaslantaarnopstekers of voor hottentottententententoonstellingsopbouwers. Wat doet het ertoe dat ze een eigen plek hebben om elkaar te leren kennen? Lijkt me trouwens ook best handig; je hoeft niet ik weet niet hoeveel profielen door te nemen om iemand van jouw gading te vinden. Als je een auto zoekt kijk je óók meteen bij het merk dat je wilt hebben inplaats van algemene autosites door te gaan zitten spitten.

Ik kan me vergissen maar uit de vraagstelling proef ik een zekere frustratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken de reclame niet, maar ik kan me voorstellen dat een site zich richt op een bepaalde doelgroep. Aan de andere kant is er feitelijk sprake van discriminatie, omdat lager opgeleiden niet worden toegelaten.

De suggestie dat de andere datingsites voor lager opgeleiden zijn ervaar ik niet zo. Hoger opgeleiden die opleiding van hun date niet belangrijk vinden kunnen hier evengoed gebruik van maken.

Je stelling dat hoger opgeleiden zich superieur zouden voelen aan minder hoog opgeleide mensen vind ik wat kort door de bocht. Ik denk niet dat je deze conclusie kunt trekken aan het feit dat iemand een site voor hoger opgeleiden begint.

De hoger opgeleiden hebben niet gevraagd om een speciale site, dus ik begrijp niet helemaal waarom je zo in de aanval gaat tegen hoger opgeleiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om een antwoord geheel vanuit mezelf te geven: toen ik me inschreef bij de datingsite waar ik mijn man heb leren kennen, bestond deze datingsite voor hoger opgeleiden nog niet. Had die wel bestaan, dan zou ik er zeker even naar gekeken hebben. (En vervolgens wegens het lidmaatschapsgeld me niet ingeschreven hebben, maar dat terzijde.)

Waarom: een partner die bij mij past, moet aan me gewaagd zijn. Me, ook intellectueel, uitdagen. Mijn humor begrijpen. Een goede sparringpartner zijn voor als ik denk een slim idee te hebben. Zelf ook slimme ideeën hebben. Ik moet met hem/haar op hetzelfde niveau kunnen praten over dingen die mij bezighouden. Met superioriteit heeft dat niets te maken, wel met aansluiting.

Voor mij dus iemand die intelligent is en zich ontwikkeld heeft. Dat hoeft niet iemand met een universitaire opleiding te zijn, maar de káns dat ik zo iemand vind onder hoger opgeleiden is wel veel groter. Een kleinere en specialistischer datingpool voorkomt dat je door de bomen het bos niet meer ziet en daardoor het profiel van die leuke potentiële partner niet eens kunt vinden.

Dus je vraag waarom: omdat het gemakkelijker is om een potentiële partner te vinden tussen 100 profielen van mensen die al aan één van de gewenste kenmerken voldoen dan om die potentiële partner te vinden tussen 1000 profielen van mensen waarvan 10% aan één van de gewenste kenmerken voldoet.

Het is geen suggestie dat op algemene datingsites geen hoger opgeleiden komen, en ook niet dat hoger opgeleiden superieur zijn.
Het is simpelweg een filter op een kenmerk dat blijkbaar genoeg mensen belangrijk vinden om een markt voor een aparte datingsite te creëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk normaal antwoord geven kan dus ook. kunnen sommige andere Gv ers wat van leren dank jer wel suzyQ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar slaat die reactie op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja..waar zou dat toch op slaan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij zoek je gewoon ruzie. Iedereen die antwoord geeft, doet dat zoals het naar zijn/haar mening goed is, en dan moet je niet zo kritisch/negatief zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee zondag, niet juist, lees mijn vraag en kijk goed naar jou ''antwoord''...i rest my case..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Essie rulez. jij mag denken wat je wil, dat is je goed recht, gelukkig weet ik wat ik met de vraag bedoel, en als mensen gelijk fel reageren dan tsja.........mag ik daar ook fel op reageren he? of werkt het alleen vanuit 1 kant?
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
volgens mij proberen ze hiermee (ons kent ons)succes verzekerd te veronderstellen.
We maken zelf wel uit wie we belangrijk vinden om van te houden en dat hoeft helemaal niet iemand te zijn die de zelfde opleiding heeft.
Het lijkt me meer angst en onmacht van hoger opgeleiden om verder bij de anderen te kijken dan hun neuzen lang zijn.
Ik vind het wel van belang dat je elkaar wilt begrijpen en liefhebben maar daar heb je geen school opleiding voor nodig.