Waarom letten de mensen niet op fotograveerders?

Als je een foto maakt of een video opneemt zijn er altijd mensen die pontifikaal voor je gaan staan of voor je langs lopen, ook al is er achter je plaats genoeg om te kunnen passeren. Foto's zijn snel overgemaakt, maar een video niet. De mensen kunnen toch wel iets rekening houden met een ander. Ik zit in een scootmobiel, dus kan niet even opzij gaan om het te kunnen sturen. Resultaat vandaag "8 verknoeide video's" die wel erg belangrijk waren. De kans voor overdoen is er niet meer!
Waarom letten de mensen niet op

Toegevoegd na 2 uur:
Het was hier een groot feest met Fun4You op het podium én ervoor. Ik stond dus op de plek meest vooraan, daar toegelaten en gebracht door andere mensen. De mij voobijlopers liepen ook de dirigente in de weg en bijna zelfs tussen dirigente en koor door. Ik kan niet gaan staan om mijn video hoog te houden en de tussendoorlopers zo vermijden, dus niet mij de schuld geven! Ik kan niet anders.

Toegevoegd na 7 uur:
gdanoniem.... ik kan niet lopen, ik zit in een scootmobiel. Ik kan al vele dingen niet zien omdat ik er niet naar toe kan. Nu werd ik naar een prachtige plek geleid waar ik alles kon zien en een video kon nemen om er nog eens op terug te kunnen kijken. IK KAN NIET ANDERS! Andere mensen kunnen achter mij langs! IS DAT DUIDELIJK?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan best zo zijn dat mensen minder ekening met elkaar houden, maar ik denk dat als je aan kan geven wat je bedoeling is en dan op een rustige en nette toon, mensen best wel geneigd zijn om even een stapje opzij te doen of even te wachten. dat iss mijn ervaring tenminste hiermee. Vaak hebben wij allemaal haast en zien we dit soort dingen niet meer uit ons zelf. Onbewust worden we steeds a-socialer is op dit moment een slogan van postbus 51 en ik kan me daar wel in vinden. Maar zoals gezegd wij moeten er zelf ook wel wat aan doen. En dit gaat niet alleen om de vraag of je in een scootmobiel zit of in een rolstoel ook de valide mens heeft te maken met dit soort "problemen" men heeft geen oog meer voor elkaar.
Dit heeft ook te maken met de opvoeding die, al dan niet ,meegegeven wordt aan de kinderen. Een kind op school heeft het al heel makkelijk over Jan of Nel als de leraar bedoeld wordt, en het Je en Jij vliegt je om de oren ,ook via de TV, dan gaan de normen en waarden al snel omlaag vind ik. Dit zal wel verkeerd gezien zijn door mij en dan krijg ik misschien wel duimpjes naar beneden, maar dit is wat ik zie en ondervind en wat mijn mening is!
veel succes verder met de video en het fotograferen.
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik woon in een oud stadje met prachtige oude gebouwen. Daardoor is het erg geliefd onderwerp van gasten. Maar als ik elke keer rekening zou moeten houden met deze gasten, zou ik nooit 1 boodschap kunnen halen. Dus het is een beetje geven en een beetje nemen. Zo hou je het leefbaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de mens tegenwoordig steeds assiocialer word en steeds minder op andere let en steeds minder rekening houd met anderen.

ik zelf probeer het wel want het is toch debiel dat wij minder sociaal zijn dan bepaalde dieren terwijl de "meest beschaafde beschaving zijn"??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de fotograaf zelf zijn zaakjes moet regelen en moet wachten to het vrij is. Naar maar waar en het feit dat je in een rolstoel zit speelt helemaal geen rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft voor een deel met opvoeding te maken. Al vroeg in je leven (bijvoorbeeld bij mij in de Efteling) wordt je er door je ouders op gewezen om niet in de weg te gaan staan, als iemand een foto maakt.

Mensen die dit niet doen, zijn gewoon wat minder sociaal. Of ze hebben het niet door, dat kan natuurlijk ook.

Overigens heb ik ook wel eens situaties meegemaakt, waarin zowat iedereen foto's staat te maken. Dan wordt het een ware kunst om niet in de weg te lopen, en ga je er dus minder op letten. Als je er dan een keer op staat bij andermans foto, moeten die mensen gewoon niet zo zeuren. Meestal maakt men zoveel foto's dan is een misser ook niet zo erg, lijkt mij. Zeker met digitale toestellen, maakt dit niet meer zo veel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dat vind ik nou ook. Dat vreselijk veel mensen foto's maken, en maar verwachten dat jij wel opzij gaat. Rekening houden doe je allemaal met elkaar, en ook iemand die geen foto maakt wil wel eens iets zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, het werkt inderdaad beide kanten op. Ook de "fotografen" zijn vaak bijzonder egoistisch. Zo van, ik moet de foto van mijn leven maken, opzij allemaal!
Omdat de meeste mensen toch vooral met zichzelf bezig zijn!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte goede fotografen zoeken een unieke standpunt op. Eentje die zeker niet vanuit ooghoogte is genomen. Dit omdat het beeld niet interessant is daar iedereen dit beeld met zijn eigen ogen al heeft gezien.

Echter de meeste "amateur" fotografen, zien iets en blijven staan om die foto te maken. Soms ook plotseling niet rekening houdend met andere mensen. Of ze staan in de weg. Of ze zetten hun personen voor de foto aan de overkant van het fietspad en dan vinden ze het raar als er mensen doorheen lopen (eh fietsen).

Nee fotografen moeten zich aanpassen aan de wereld die continue in beweging is.

Je kan het heel goed vooruit blikken hoor. Zoek een rustig plekje op voor een portretje met een leuk achtergrond. Kies een ander standpunt (wees niet lui om te lopen, gebruik niet altijd de zoom). Wacht gewoon eventjes tot je "er tussendoor kan schieten".

Je gaat toch ook niet midden op de autoweg staan, dat is veel te gevaarlijk. Dat doe je dan ook niet op het fietspad. En ook niet op een druk voetpad.

Ook voor video is hier heel goed rekening mee te houden. En onthoudt: de wereld is continue in beweging.
Die kan je niet zomaar stopzetten.