kun je door teveel medicijnen ,gek worden?

ik hebt het ooit, gehoord dat als je teveel medicijnen krijgt en neemt elk jaar verschillend pillen , dat je daarvan gek kan van worden is het dat zo ,van all die spullen ,vraag ik me tog of t tog gevaarlijk voor het maatschappij samenleving kan zijn en dat er daar niet opgelet wordt, dan bedoel iik zoals de psychiaters enzovo..

Weet jij het antwoord?

/2500

Gek is wellicht niet helemaal het juiste woord, maar bij teveel en/of de verkeerde medicijnen kan het psychisch inderdaad behoorlijk gevolgen hebben. Te lang medicijnen gebruiken kan ook... de nodige gevolgen hebben. Het hoeft niet eens zozeer aan het medicijn type of het aantal verschillende soorten liggen, soms kan iemand ook allergisch voor een middel zijn. Het komt ook wel voor dat medicijnen voor verschillende kwalen gebruikt kunnen worden en totaal verschillend uitpakken. Van medicijnen worden sommige mensen bijv. hyperactief terwijl ze bij mensen die hyperactief zijn er juist rustig van worden. Zelf heb ik het meegemaakt met een middel voor epilepsie, wat ook bij psychoses werkt. Op zich stopten de aanvallen, maar wat er ook om me heen gebeurde, om een of andere reden kon het me vrijwel niets schelen. Uiteraard is er toen snel voor andere medicijnen gekozen, als dat niet was gebeurd, dan was ik nu bij wijze van spreke zo iemand voorbij gelopen die net een zwaar ongeluk had gehad. Een beetje gek zou je zulk gedrag wel kunnen noemen denk ik. Gelukkig weet men wel een beetje welke medicijnen welk effect kunnen hebben, uiteraard zal het ook wel eens misgaan, maar... als je een middel krijgt waarvan de bijwerkingen evt. sterk kunnen zijn, dan houdt men je over het algemeen even goed in de gaten. Toegevoegd na 2 minuten: Van medicijnen worden sommige mensen bijv. hyperactief terwijl ze bij mensen die hyperactief zijn er juist rustig van worden. Fypetoutje, Ik bedoel hier "van sommige medicijnen worden.... ",

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100