Meestal kan je het niet zien maar soms zie je het toch wel aan het koppie. Mijn dochtertje had echt een jongens koppie, ondanks dat ze oor belletjes in had werd er gevraagd is het een jongetje. Maar mijn baby die ik nu heb daar zeggen de mensen gelijk ow ja hoor je ziet het wel echt een mannetje. Dus ik denk ook wel dat het afvangt wie naar het kindje kijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan je niet zien.

Behalve dan als de ouders het kind heel duidelijk jongenskleertjes (blauw) of meisjeskleertjes (roze, met bloemetjes/ strikjes etc.) aantrekken.
Maar dan nog niet.
Want een baby in een geel kruippakje of een kekke spijkerbroek in maat 50/56 kan dus jongen of meisje zijn.

Dus als je het niet weet, en je hoort het ook niet duidelijk aan de naam (want zelfs dat zegt niet alles!!!)
dan hou je het in het midden.
Of je vraagt het gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Sommige ouders bedenken zulke aparte namen, dat je niet weet of het een jongen of een meisje is.
Nu kun je dat niet meer zien maar ongeveer 20 jaar geleden had je jongens en meisjes luiers.
En natuurlijk was een jongens-luier herkenbaar aan een blauw item en de meisjes-luier bevatte iets roze.Soms was de hele luier roze of blauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oja, nu ik die foto zie kan ik me dat ook weer herinneren!
Niet
heel vaak kun je het verschil al wel aan de lichaamsbouw en gezicht zien...
maar niet aan de luier...dat is biologisch gezien ook nergens voor nodig op die leeftijd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de luier kijken... Of het aan de ouder(s) vragen.