Ik ga vrijdag hospiteren voor een kamer in Maastricht. Is het gebruikelijk iets voor de bewoners mee te nemen?

Bijvoorbeeld een bloemetje, of een flesje wijn o.i.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Er worden meer mensen uitgenodigd en het is zeker niet verplicht dat je iets meeneemt. Het gaat erom dat ze jou beoordelen om te zien of je tussen de andere bewoners past. Dus een wijntje zal ik pas meebrengen als je de kamer hebt gekregen, dan heb je pas iets te vieren. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou ik zelf ook eerder doen.

Andere antwoorden (5)

Jazeker. Ik weet niet hoe het daar exact gaat. In Wageningen en Twente is eten vaak een onderdeel van het hospiteren. En afhankelijk van je kookkunsten is dan een dessert en of fles wijn een ideale manier om je huisgenoten te overtuigen van het nut van jouw aanwezigheid in huis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt heel erg aan het type mensen. Toen er mensen bij mij kwamen hospiteren waren er echt mensen die drank meenamen. Erg lekker allemaal, maar uiteindelijk wordt de leukste uitgekozen. En niet diegene met de cadeau'tjes denk ik.

Toegevoegd na 38 seconden:
*in amsterdam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je voor, dat je gedurende enkele weken studentenhuizen moet bezoeken, dan wordt dat een duur grapje. Voor zover ik weet is het niet gebruikelijk en zal het ook geen invloed hebben op de keus van de huidige bewoners voor een nieuweling. Het gaat erom wie ze graag in hetzelfde huis willen hebben en niet wie het leukste cadeautje meebrengt.
Succes met hospiteren. Maastricht is een prachtige stad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een attente vraag!
Ook in Enschede en Tilburg was het niet gebruikelijk om wat mee te nemen. Gewoon jezelf zijn en onthoud dat het er niet alleen om gaat dat zij jou leuk vinden, maar dat jij hen ook leuk moet vinden. Stel ook vragen over hoe het gaat in het huis met schoonmaken, koken, afwassen, of ze samen leuke dingen dien als huis, et cetera.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was in Leiden ook niet gebruikelijk.
Het gaat erom, het klikt of het klikt niet. En wat hierboven staat aangegeven, het is heel belangrijk dat het van beide kanten moet klikken!

Succes!