hoe reageer ik best op uitspaken van ontevredenheid ?

[14:12:27] Brigitte Gielen: Bijv: Ik zet de radio luider in de sportzaal en iemand zegt: dat vind ik niet leuk....
hoe reageer ik hier op als ik niet wil ingaan op zijn ontevredenheid. of als ik toch mijn zin wil doordrukken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je vraagt eigenlijk, Hoe kan ik asociaal reageren? want in een geval zoals jij beschrijft, geen rekening houden met een ander, is asociaal.

Je kan dan dus zeggen: jammer maar ik vind het wel prettig.
Of: moet ik rekening met jou houden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vind ik wel erg kort door de bocht. De ander houdt toch ook geen rekening met de een? Waarom is de wens van degene die hardere muziek wil ondergeschikt aan de wens van degene die stilte prefereert?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om wat de vragensteller in zijn vraag schrijft.
Hij gaat er al vanuit dat hij zijn zin door wil drukken en niet wil ingaan op de opmerking van de ander.
Hij heeft het niet over de mogelijkheid tot het sluiten van een compromis, wat natuurlijk het beste is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit antwoord lijkt mij geschikt. ik wil toch mijn zin krijgen maar in ieder geval de ander niet negeren. daar ging het om. ik keur deze goed : "jammer maar ik vind het wel prettig" en "moet ik rekening met u houden?" en ik zal eraan denken in zo'n situatie. hopelijk dat het niet pittig is !

Andere antwoorden (4)

Als je er niet op in wilt gaan doe je net of niets gehoord hebt, vriendelijker is het om een compromis te zoeken
12 jaar geleden
Je kan bijvoorbeeld zeggen: "Ja sorry, maar dit zou ik nu graag even horen. We zijn hier nu eenmaal niet alleen. Seffens is het jouw beurt om iets anders te kiezen."
Zeg het wel met een glimlach zodat je geen aanleiding geeft tot meer ongenoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie hierboven al een aantal goede dingen. Het beste kun je natuurlijk een compromis sluiten! Je bent met een groep en dan moet je je een beetje kunnen aanpassen. Jij of de ander hoeft natuurlijk niet meteen zijn zin te krijgen Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Ik zou er ten aller tijden open staan voor de mening van een ander. Als je de persoon negeert dan ben je nog verder van huis en zullen mensen je vaak alleen maar gaan tegen werken.

Vraag aan de andere persoon waarom hij of zij dat niet fijn vind. Daar kun je dan vervolgens weer op inspelen en ook jou reden geven waarom jij het juist wel fijn vind! Probeer ervoor te zorgen dat een andere jou snapt. Dan krijg je dingen meer gedaan dan als je gewoon lekker je gang gaat.

Sta dus open voor de meningen van een ander. Oordeel niet van te voren al waarom een ander het niet wil. Probeer er een goede oplossing voor te bedenken waar iedereen baat bij heeft. Al is dat wel eens moeilijk. Dat zie je ook terug in de politiek. Je kunt uiteindelijk niet altijd rekening houden met een iedereen. Dan zou je altijd nog meesten stemmen is geldig doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen proberen afspraken te maken,dus de ene keer wel de radio lekker aan en de volgende keer in stilte sporten.