Wat is eigenlijk de beste manier om te reageren op een BN'er?

Ik had dus vanmiddag Hakim van Sesamstraat (GEWOON HAKIM! WAUW! xD) en zijn gezin aan mijn kassa op het werk. Maar ik deed alsof ik hem niet kende. Niet heel overdreven. Maar gewoon: "Dan mag u hier uw gegevens opschrijven... etc."

Wat hebben de meeste bn'ers het liefste? Dat je ze herkent of niet? Het is immers toch hetzelfde als dat je tegen een wildvreemde opeens heel enthousiast gaat praten. Ik kén hem niet persoonlijk.

(nou ja.. misschien nu wel :) Hij zei: Dag joey!! Ik wilde bijna zeggen: Daag Hakim!! xD)

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik werk trouwens niet in een supermarkt waar je boodschappen doet ofzo. Ik werk bij de schalm, een kringloopwinkel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze weten heus wel dat ze herkend worden, dus ze zullen het niet zo erg vinden als je dat laat merken - dat hoort feitelijk bij hun werk: als je bekend bent, word je herkend.
Dus hangt het van jou af hoe te reageren. Jij dacht: ik ben aan het werk, hij komt hier om iets te kopen, ik ga niet gek doen. Da's prima. Als je bijvoorbeeld een handtekening had gevraagd, had ie dat ook wel begrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! :) Ik heb trouwens alsnog z'n handtekening. Want als je daar iets koopt moet je een formuliertje tekenen xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)

Andere antwoorden (8)

Ik heb zelf gewerkt bij een AH in Voorburg (ligt naast Den Haag). Werkte daar zowel achter de kassa als op de klantenservice. Heb daar meerdere malen BN'ers zoals de leden van Di-Rect, minister Maxime Verhagen en zijn vrouw, Bas Muijs, Ehsan Jami, Frits Wester, Robin Zijlstra en nog een aantal andere BN'ers aan de kassa of bij de klantenservice gehad.

Ik heb er nooit echt aandacht aan besteed; het zijn ook maar gewoon mensen die de boodschappen moeten doen. Ik denk ook dat ze het fijn vinden dat ze er gewoon kunnen lopen. De andere klanten besteden er ook niet meer aandacht aan dan even omkijken dat nou echt minister Verhagen was.

Tuurlijk is het leuk om spontaan en onverwacht zó dichtbij een BN'er te komen, aan de andere kant..... ze doen ook maar gewoon boodschappen :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ik dus denk, is dat ze het uiteraard gewend zijn om herkend te worden maar dat er absoluut momenten zijn waarop ze het toch wel waarderen even met rust gelaten te worden.

Ik denk persoonlijk dat boodschappen doen één van die momenten is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik dus ook, daarom probeerde ik gewoon zo neutraal mogelijk te blijven :P Maar het is toch een soort van jeugdheld xD Die man is gewoon grappig :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed gedaan in ieder geval.
Probeer je maar eens te verplaatsen in Hakim.
Hoe zou jij het vinden als je met je gezin boodschappen doet en er ineens iemand hysterisch wordt omdat jij daar gewoon loopt :-P Bas Muijs die was bijvoorbeeld een keer heel erg arrogant. Er stond een lange rij, ik stond bij de klantenservice. Toen kwam hij naar me toe gelopen, of hij niet bij mij af kon rekenen, het duurde hem te lang. Echt een vreselijk arrogante man! Heb hem gewoon weer teruggestuurd naar de lange rij, BN'er of niet...... Gewoon wachten op je beurt!
Dat is erg persoonsafhankelijk. BN-ers zijn net mensen, met allemaal hun eigen voorkeur. Ik had vroeger ind e winkel regelmatig Ed de Goeij. Die waardeerde het dat ik hem net als alle andere klanten behandelde, en dus niet net deed alsof hij een bijzonder persoon was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoveel hoofden, zoveel zinnen. dat geldt ook voor BN-ers. Er zullen er zijn die het wel fijn vinden gewoon hun boodschap te kunnen doen, en anderen zullen het stiekum jammer vinden dat men niet zwijmelend aan hun voeten ligt. maar ik denk niet dta het een probleem is hoor, als je daag Hakim zegt. Je zegt toch ook dag meneer Ppietersen, als dat zo uitkomt.
12 jaar geleden
In Vlaanderen zijn dat BV's :) Moest even nadenken wat een BN'er is...
Ik ben al verschillende keren in direct contact geweest met bekende Vlamingen. Zoals bij de 'gewone' bevolking zijn er ook daar vriendelijke, en minder vriendelijke personen bij.
Je kan het meestal aan hun houding zien of ze met rust willen gelaten worden of blij zijn als je ze aandacht geeft.

Als ze van je wegkijken en onopvallend proberen te doen, dan stop je beter met staren. Laat hen dan met rust.
Maar soms zie je dat ze je blik proberen te vangen, zo van: "He, ik ben het, heb je me gezien?" Dan kan je ze groeten of proberen om bvb een handtekening te bemachtigen als je dat zou willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, een handtekening van Hakim lijkt me wel leuk :P Maar z'n dochter was er bij en die keek me heel boos aan. Durfte niet xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, zo merk je het dus... :)
Je mag gerust laten merken dat je hem/haar kent,je merkt dan vast wel of ze met rust gelaten willen worden.
Verder is het voor de BN er wel fijn als je rustig blijft en respect toont,je kunt ze verder complimenteren en succes wensen met hun verdere carriere.
Dat is voor jezelf ook leuker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat mij betreft heb je juist gehandeld ,ook en bn er is een mens ,en niets meer als een ander mens ,dus tenzij hij of zij zich voorstelt spreek je hem en behandel je hem net zo als een ander . Voor jou is het iemand waar je toevallig de naam van kent verder niks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kwam zelf regelmatig zogenaamde BN ers tegen op het werk, maar behandelde ze als gewone mensen, wat het eigenlijk ook zijn. Natuurlijk is het leuk als je een voor jou bekend iemand tegenkomt, maar als dat voor die persoon 60 keer per dag b.v een geroep en gevraag wordt, is dat op den duur ook niet echt aangenaam meer. Die mensen willen ook wel eens gewoon boodschapjes doen etc.
Maar, iedereen doet dat natuurlijk op zijn eigen manier.
Ik zou ze even begroeten, meer niet, lekker laten winkelen in hun vrije tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andrew Makkinga vond het geweldig dat ik hem enkel al aan zijn stem herkende, net als zo vele andere BN-ers zijn ze heel normaal als je ze ook zo behandeld!
Als je als een achterlijke om een foto gaat bedelen geloof ik ook wel dat men daar niet op zit te wachten. Als je het tersprake kunt brengen op een normale manier dan denk ik wel er geen probleem van maken.