Hoe heette de zwart/wit jeugd tv-serie uit midden jaren 70 waarin een zwaard uit een rots werd getrokken? Het heeft iets te doen met koning Arthur.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het zwaard kon enkel en alleen door een goedhartige ridder uit de rots of het aambeeld getrokken worden.

Toegevoegd na 18 minuten:
Amadea
je bent geweldig.
In een dag heb ik antwoord gekregen op 2 mooie jeugdherinneringen via dit medium goeie vraag.
DANK JE WEL,

Peter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het zwaard van Ardoewaan.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten?
Volgens mij was die serie in kleur...
Amadea
12 jaar geleden
Hij was dan misschien wel in kleur opgenomen, maar de mensen die toen een televisie in huis hadden beschikten over een zwart-wit toestel. Dus er zullen maar weinigen het in kleur hebben kunnen zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is in ieder geval in kleur uitgezonden, maar aan de zwart/wit televisies had ik niet gedacht. +!

Andere antwoorden (4)

Merlijn de tovenaar had wel iets van zwaarden, rotsen/stenen en koning Arthur.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Merlijn_de_Tovenaar
12 jaar geleden
Excaliber zegt mijn man kon wel iets op wikipedia vinden maar dat was niet in het nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zwaard van ardoewaan is het zeker niet !!!
misschien is het wel de filmover Merlijn de grote Tovenaar,
waarin men effectief een zwaard uit een rots kan halen dor dat men gelooft dat dit kan.... da's alles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de filmover Merlijn de Grote Tovenaar. Mijn school heet trouwens Merlijn!