Wat wordt er bedoeld met: "als je wint heb je vrienden"?

wat wordt ermee bedoeld ? ik snap het niet. wie kan het voor mij uitleggen ? of met andere woorden uitdrukken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wint heb je vrienden
Rijen dik echte vrienden
Als je wint, nooit meer eenzaam,
zolang je wint..... Geweldig nummer ; imaginary girl heeft het geplaatst.

Het beste antwoord

Datslaat op het winnen van geld. Als je geld wint, hoef je geen vrienden te zoeken,die komen vanzelf. Maar als het geld op is en ze niet meer van je kunnen profiteren,zijn ze net zo snel als ze zijn gekomen, ook weer vertrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helder !

Andere antwoorden (4)

Als je succesvol bent, of veel geld hebt, willen mensen graag je vriend zijn. Maar dat zit vaak niet zo diep, het is vaak om mee te kunnen profiteren van de roem of de rijkdom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach wat heb je veel "vrienden" om je heen als je veel geld hebt en vooral daarvan royaal deelt. Alles waterverf, alles oppervlakkig.
Als blijkt dat de geldkraan bijna op is en je hebt je vrienden echt nodig, dan zijn er zeer weinig die nog blijven.

In tijden van nood leer je je vrienden kennen. Niet in tijden van rijkdom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heel duidelijk voorbeeld uit de praktijk:
Mijn beste vriendin had een aantal vriendinnetjes die slechts in de zomerdagen bij haar wilden spelen; ze heeft namelijk een zwembad in haar tuin.

's Winters lieten ze hun gezicht niet zien.

Het duidt er dus op dat die 'vrienden' niet daadwerkelijke vrienden zijn, maar je gebruiken om wat je hebt/kan, omdat ze er bijvoorbeeld status mee kunnen krijgen of er zelf beter van worden. Niet omdat ze jou als persoon nou zo leuk vinden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Kleine toevoeging. Ik heb een link gevonden, waarin spreekwoorden worden verklaard, waaronder 'als je wint heb je vrienden'. Ik zal de bron voor je toevoegen (let op het is een pdf formaat) en de defintitie alvast citeren:
'Als het je goed gaat, wil iedereen wel met je omgaan, maar als het slecht gaat, dan leer je je
echte vrienden pas kennen.'

Ook voeg ik even een youtube-bestand voor je toe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus voor het geweldige filmpje ; hoef ik hem niet meer op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha nou bedankt voor de plus meis :D
mn antw /reactie is verwijderd door mod.
en dat begrijp ik dan weer niet .

wie begrijpt niet wat er wordt bedoeld met zogenaamde vrienden .
dit zijn niet je echte vrienden kan je beter zonder zijn .
echte vrienden zijner voor je door dik en dun .
lachen met jou als er plezier is en huilensamen met jou met je als er verdriet is .
Dat zijn vrienden .
Ze zijn er er voorje als het erop aankomt .
en wederzijds .