Waarom worden mensen bijna verplicht hun werk leuk te vinden?

Werken is toch niet uitgevonden om leuk te zijn , maar om de kost te verdienen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je 'werk' alleen maar als een middel beschouwt om de kost te verdienen, heb je echt een probleem. Werk kan/moet ook 'gewoon' LEUK zijn!

Het mooiste is om van je hobby je werk te maken.En die kans had ik.Tuurlijk ben je niet altijd blij om naar je werk te gaan en heb je niet altijd zin,maar dat wil niet zeggen dat werken een leuke uitdaging kan zijn. Je leert je grenzen te verleggen. Om te gaan met collega`s Kijken wat voor capiciteiten je in je hebt Om te gaan met evt werkdruk Genieten van de humor Je hebt verhalen als je thuis komt Door dit soort dingen wordt het werken wel leuk maar als je dit niet vind in het werk wat je nu doet dan zou ik zeggen ga of omscholen of zoek ander werk als je het beter en leuker wilt hebben dan wat je nu doet. En verplicht je werk leuk vinden eigenlijk is dat wel heel belangrijk want je bent er bijna 9 uur per dag gemiddeld 5 dagen per week .

Werk is voor mij niet iets om de kost mee te verdienen, maar om me nuttig te maken voor de samenleving. Lekker bezig zijn met iets waar je goed in bent en waar je andere een dienst mee bewijst is imo meer het idee van werk. Maar ik denk dat niemand werk kan doen waar hij/zij niks mee heeft.

Op 1 dag slaap je acht uur, werk je acht uur en acht uur voor je zelf. Dit 5 dagen is 40 uur in de week. Dat is 2080 uur per jaar dat je werkt. Natuurlijk moet je werken om te leven , maar je leeft niet om te werken. Het zou leuk zijn als die 2080 uren per jaar ook leuk zijn ingevuld. Dus een baan met plezier. Er zijn heel wat mensen die hun baan leuk vinden zelfs schoonmakers gaat soms niet alleen om het werk maar ook om de sfeer.

Een mens is van nature een werker. Mensen voelen zich gelukkiger als ze werken dan als ze niet werken. Of mensen verplicht worden om leuk werk te hebben lijkt me niet juist. Het getuigd wel van rijkdom als je kunt kiezen wat voor 'leuk' werk je wilt gaan doen. Zodra deze keuze verdwijnd krijgt werk een hele ander dimensie, namelijk overleven.

ik werk niet, en hoef niet te werken voor het financiele. heb het prima zo hoor.

Hoezo veronderstelling? Maargoed, ik zou er niet aan moeten denken te moeten werken met een collega die niet op de een of andere manier plezier beleeft aan zijn werk; dat zou zeer grote gevolgen hebben en het is bij ons eigenlijk niet mogelijk. Niemand wordt natuurlijk verplicht zijn werk leuk te vinden maar als het betekend dat er door een negatieve houding van een medewerker gevaarlijke situaties ontstaan en bepaalde processen worden bemoeilijkt dan is het snel einde verhaal.....Ik kan hier niet teveel ingaan op de inhoud van mijn werk maar met een collega naast me die zich niet voor 100% inzet en de kantjes ervan af loopt, wat vaak gebeurd als je je werk niet leuk vind, is het voor mij onmogelijk veilig te werken.

Je bent nooit verplicht om je werk leuk te vinden, die keus is nog altijd aan jezelf. Ook van je hobby je werk maken is geen strak plan, want dan heb je geen hobby meer ;-). En mocht je het werk wat je doet, als een verplichting zien of ervaren. Dan is het misschien tijd voor een carrière switch..

Een ieder heeft gave en talenten gekregen, ook om dit te gaan uitvoeren in je werk, dus is het de bedoeling dat je, je talenten gaat gebruiken waar nodig is. Misschien heb je je talent nog niet ontdekt. Het is dus zeker de bedoeling dat je je werk doet met veel plezier niet alleen voor jezelf maar vooral om een zegen te zijn voor een ander.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100