wat nu als je hond alleen maar in mijn eigen tuin poept en nergens anders en ik die ontlasting als mest gebruik voor mijn moestuin???? Wat dan??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (9)

Hondenpoep zou ik niet in je groentetuin gebruiken. Die bevatten potentieel parasiet eites, welke via je sla blaadjes dan weel bij jou binnen komen. Ook zijn bacterien als E-Coli zeer ziekteverwekkend, en raad eens waar er daar miljarden van in zitten.. Precies. Uitwerpselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan krijg je waarschijnlijk problemen als je buren hebt

Toegevoegd na 30 seconden:
En je tuin stinkt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap je vraag niet helemaal.
Bedoel je dat je hond tijdens het uilaten weigert te poepen?
En jij uit ellende de poep uit je tuin maar in de moestuin gooit?
Zo ja, dan zou ik mijn hond niet in de tuin laten voor hij tijdens het uitlaten zijn behoefte heeft gedaan en dan ook uitbundig te belonen met wat lekkers.
Vroeg of laat moet hij toch gaan en als het moet dan even maar niet in de tuin laten.
Betrap je hem toch weer in de tuin dan flink laten schrikken bv met een waterstraal of hard geluid.
Dus duidelijk laten merken dat dat niet mag.
Gewoon volhouden en consequent zijn.

En als jij de mest graag van je hond verzameld en hem niet genoeg uitlaat, tja dan is dat dierenmishandeling en vind ik dat niet kunnen.
Hoe schadelijk hondendrollen in de moestuin zijn weet ik persoonlijk niet maar ik zou niet genietend aan een zelf gekweekt tomaatje knabbelen met hondendrol als mest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar dit duimpje naar beneden?
zou als toetje wat wormen middel nemen. je moet ook niet bang zijn voor vliegen, het idee smakelijk vinden, en niet over je nek gaan van een behoorlijke strontlucht.
ik weet niet in een straal van hoeveel meter je tuintje van de buren aflicht, maar deze kunnen het waarschijnlijk niet waarderen (je zou er zitten met je BBQ)

overigens vinden honden het prettig om uitgelaten te worden. zindelijk maken kan niet alleen in huis, maar ook in een tuin. je zou het opVOEDING kunnen noemen. zo kan toch nog voeding aan een hond koppelen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hond van mijn vriend poept steeds in mijn tuin, ik hoef niet eens t e kijken, ik ruik al dat er ergens poep ligt. Ik zou dit niet graag laten liggen. Zeker in deze tijd, met warmte en vliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mij lijkt het ook niet aantrekkelijk hoor. ruimt je vriend het ook weer op als het van zijn hond is? :) zou het ook onder de grond niet in een tuin willen hebben. hier vind ik het exit product van de plantenetende dieren veel geschikter voor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, ik zie en ruik het meestal eerder, en voor hij er dan bij is (hij is niet zo snel met zulke dingen, helaas), dan heb ik het al weer opgeruimd, met af en toe een kwade blik en gezeur van mijn kant. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, das el balen zeg. ik zou er een streek mee uithalen. heeft ie toevallig geen hobby ergens in een schuurtje of een andere plek die uit je reuk zone ligt? (gniffel gniffel)
sommige honden hebben een voorkeur voor hun eigen tuin. teckels staan hier bijvoorbeeld erg om bekend, vooral langharige. Die lopen, tijdens de wandelling, speciaal terug naar huis om hun behoefte te kunnen doen.
Of je het in je moestuin moet gooien of niet, ach als het erop groeit, anderen gebruiken koeienmest ik dump het in de container en doe daarvoor een speciale containerzak in de container, je zou als je geen container hebt ook een emmer met deksel in de tuin kunnen zetten waar je het in stopt. (met zak natuurlijk). Ik zou er niet zo'n probleem van maken. Eerder genietn dat je je hond bij secht weer niet perse uit hoeft te laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gezien je trefwoord: als in jouw gemeente hondenbelasting wordt geheven, zal je dat moeten betalen, ook als de hond alleen op het eigen terrein blijft, en je de ontlasting verwerkt.
12 jaar geleden
Ik lees nu pas je trefwoord over hondenpoepbelasting. Wat is je vraag eigenlijk? Of je dan ook hondenbelasting moet betalen? Ja, ook dan. Alhoewel veel mensen het niet zouden doen, je bent het wel verplicht.
Of wil je graag dat je hond het ook buiten de tuin gaat doen en wil je daar tips voor ontvangen hoe je dat voor elkaar zou kunnen krijgen?
Ik zou de hond niet meer in de tuin uitlaten, alleen nog maar buiten de tuin. Meteen aan de lijn en ermee gaan lopen. Dat is ook veel beter voor de hond, die heeft beweging nodig en natuurlijk ook goed voor jou. Als hij niets doet, dan gewoon naar huis terug gaan. Als hij daarna weer voor de deur gaat zitten omdat hij er uit wil, dan meteen weer gaan lopen. Niet toegeven aan zijn/haar eisen. Is misschien wel zielig, maar als jij wilt dat hij niet meer in de tuin gaat poepen, dan is dat te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hond poept nooit in jouw tuin ;p

Ten eerste is hondenpoep geen goede bemesting voor je planten, ten tweede is het ongezond om die planten dan te eten, ten derde betaal je hondenbelasting voor het feit dat je een hond HEBT, of je het dier nu op een uitlaatplek laat poepen, of ergens waar je zelf de drol meeneemt of onbeschoft op de stoep.
Wil je geen hondenbelasting betalen, dan moet je geen hond hebben.
Afgezien daarvan: ik weet niet hoe groot je tuin is, maar ik hoop wel dat je je hond er af en toe uit laat om even lekker te rennen, en wat als ie dan stiekem toch poept?

Dus: mooie theorie, maar hij gaat niet op. Als je een hond wilt, laat 'm lekker uit, maak gebruik van de uitlaatplekken, en lap die belasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mest is mest, hondendrollen breken vrij snel af, gewoon de boel op een composthoop en na enkele weken is het vergaan, zonder enig gezondheidsrisico. Als je gaat bemesten gebruik je gewoon compost. Alle honden zouden gewoon in eigen tuin moeten poepen.

Het is typisch nederlands om te denken dat je vanwege de hondenbelasting automatisch een vrijbrief hebt om de hond op straat te laten schijten. Eigenlijk zou de hondenbelasting daarom afgeschaft moeten worden, want honden worden nauwelijks nog als werkkracht gebruikt.