wat nu als je hond alleen maar in mijn eigen tuin poept en nergens anders en ik die ontlasting als mest gebruik voor mijn moestuin???? Wat dan??

Weet jij het antwoord?

/2500

Hondenpoep zou ik niet in je groentetuin gebruiken. Die bevatten potentieel parasiet eites, welke via je sla blaadjes dan weel bij jou binnen komen. Ook zijn bacterien als E-Coli zeer ziekteverwekkend, en raad eens waar er daar miljarden van in zitten.. Precies. Uitwerpselen.

Dan krijg je waarschijnlijk problemen als je buren hebt Toegevoegd na 30 seconden: En je tuin stinkt ;-)

Mest is mest, hondendrollen breken vrij snel af, gewoon de boel op een composthoop en na enkele weken is het vergaan, zonder enig gezondheidsrisico. Als je gaat bemesten gebruik je gewoon compost. Alle honden zouden gewoon in eigen tuin moeten poepen. Het is typisch nederlands om te denken dat je vanwege de hondenbelasting automatisch een vrijbrief hebt om de hond op straat te laten schijten. Eigenlijk zou de hondenbelasting daarom afgeschaft moeten worden, want honden worden nauwelijks nog als werkkracht gebruikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100