Wat is er gebeurd met jumpen?

In 2006 was jumpen een groote hype hoe is dat minder geworden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Kimath
12 jaar geleden
Je zegt het zelf al, een hype. Dat duurt maar even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1990 was het hip-hoppen, is ook voorbij...
Hypes komen aanwaaien en eens keert de wind...nu dus.
Tijd voor iets nieuws

Het beste antwoord

Ik denk dat Hilbrandt Nawijn de laaste nagel aan de doodskist is geweest.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat hele schoolpleinen stonden te jumpen heeft denk ik ook niet veel geholpen om het als een serieuse stroming te zien.

Toegevoegd na 44 minuten:
Een hype wordt per definitie altijd minder. Het heeft altijd een soort golfbeweging. Eerst wordt iets ontwikkeld/ontdekt door een kleine groep deze maken het bekend bij een select groepje mensen die altijd bezig zijn met nieuwe ontwikkelingen deze worden enthousiast en die brengen het over op een iets grotere groep en voor je het weet heeft iedereen het erover dit zorgt ervoor dat het selecte groepje mensen kan denken het is nu zo populair dat wij er niet meer inzien wat we erin zagen of ze hebben sowieso alweer wat nieuws gevonden. Ook het grote publiek wat er eigenlijk alleen maar oppervlakkig mee bezig was is er zo weer vanaf gestapt en kijkt al snel of ze weer wat anders leuks kunnen vinden. Aan het eind blijft meestal nog wel een groepje hardcore liefhebbers (en dan bedoel ik dus geen gabbers) van de hype over. Ik neem aan dat er nog steeds jumpstyle feesten/dj's zijn alleen hoor je er niet veel meer van, waarschijnlijk vinden de "echte" fans dat alleen maar fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, die zin is (als ik goed heb geteld) 80 woorden lang! Plusje voor het uitgebreide antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een helemaal juist antwoord ook nog.
Wel jammer trouwens ; ik vond het wel schattig, die samen ''dansende' jongetjes / knullen van de leeftijd dat ze normaliter alleen maar wat hangen.
Kimath
12 jaar geleden
Kennis van mij noemde het: mislukt hinkelen :p
Ik vond het wel grappig om te zien, vooral als ze in een groepje bezig waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe, ik zie nu ook dat de punctuatie wat achterwege is gebleven. Was ook wel laat geworden gisteren toen ik nog antwoordde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Hilbrant was gewoon de genade klap

Andere antwoorden (7)

Je geeft eigenlijk zelf al antwoord. Het is een hype.

Een hype is een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is. Het gevolg van dit mechanisme kan zijn dat iets wat als een hype begint, uitgroeit tot een werkelijk belangwekkend verschijnsel. Wanneer een verschijnsel in een korte periode mateloos populair is geworden, en ontstaan is zonder exceptionele media-aandacht, wordt dit een rage genoemd. Het creëren van een hype wordt wel hypen genoemd. "Hype" is een Engels woord afgeleid van het Griekse hyper = "boven".

Een hype is dus tijdelijk.... de lol gaat er af, en de volgende hype staat dan meestal ook alweer voor de deur. Voer voor de mens denk ik maar zo.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hype
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe wordt zo een hype dan minder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het is niet zo dat ik niet goed kan googlen ofz omdat als ik mijn vraag google dan krijg ik deze pagina en verder geen info
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slim antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hype wordt meestal minder, bij de komst van een nieuwe hype, of ander onderwerp wat veel in de belangstelling komt. De aandacht wordt dan weer afgeleid van hetgeen de mensen nu wel kennen (het is niet meer nieuw en hot), en het "andere" vinden ze ineens weer geweldig, want dat is dan weer nieuw.
Zo gaat dat altijd met een hype. Als het een tijdje heeft geduurd gaat de lol eraf en is men weer toe aan iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen iedereen er achter kwam hoe debiel het was stierf het snel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahahaha!!
Je bent me voor!
Nu wachten tot meer van dat soort ellende verdwijnt!
Trance en boem boem boem enz....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het was inderdaad wel een beetje idioot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wel knap, ik deed het ze niet na...overigens gaat het over de vraagsteller die het niet idioot of debiel vind blijkbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was gewoon nieuwsgierig niet dat ik grote fan ervan was omdat zelf deed ik er niet aan mee
Tjaa.. Toch een beetje uitgestorven.. Maar j merkt nu wel dat er meer hardstyle en hardcore tussen de muziek doorkomt in t uitgaansleven.. En dat is alleen maar gunsig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals met alle hypes: het is een stille dood gestorven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dood, de nieuwste hype is nu de melbourne shuffle
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het niet weg, nee, het is inmiddels een dansstijl geworden, zoals rock en roll, hakken, ballet, head bangen, klompendans, paaldansen, striptease enzovoorts, om maar een paar gekke voorbeelden te noemen waarvan je zou denken dat dat geen dansstijl is.

Eveneens toentertijd een "hype", inmiddels verworden tot een manier van dansen. Al kan je dat van bepaalden dansen niet duidelijk zeggen.

Hier een lijst met veel meer stijlen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_dansstijlen#G