Opzeggen huur vanwege wietkwekerij in huis. Wat zijn de gevolgen?

Ik krijg nieuwe buren, ze zijn in en nabij gelegen gemeente uit huis gezet vanwege een wiet kwekerij in huis.

Weet de woningbouw vereniging waar ze nu gaan huren dit?
Is er nu extra controle?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me sterk dat ze er vanaf weten dus dikke kans (hoop het niet voor je) dat ze het weer doen. Ken van die figuren. Hebben wietplantage en worden gepakt, moeten uit huis en krijgen 2/300 uur taakstraf en ze gaan daarna(of tijdens de "straf") vrolijk verder. Waarschijnlijk hebben ze nog een uitkering erbij en dan hebben ze meer geld dan een gemiddeld "normaal" werkend persoon. Suc6 met je buren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet jij het dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pnvraag: ik heb ook zulke buren gehad, ik had geen enkel vermoeden, de buren in kwestie waren keurig, altijd rustig, heel beleefd, geen geluidsoverlast en het voortuintje lag er altijd netjes bij. Het hoeven niet persé vervelende buren te zijn dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me dat je juist als je een kwekerij hebt, je er alles bij te winnen hebt om je gedeisd te houden. Slapende honden en zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeven ook geen vervelende mensen te zijn, maar er is wel sprake van een niet veilige situatie met het oog op brand gevaar omdat er altijd met de stroom 'gerommeld' wordt. Ik weet het van de moeder van de nieuwe buurvrouw die ik goed ken, dus heb reden genoeg om daar toch bezorgd over te zijn, het was ook niet de eerste keer dat ze dit deden.

Het beste antwoord

Nee, dat is er niet. Ze hoeven aan een nieuwe woningbouwvereniging eventueel alleen een formulier af te geven van de oude woningbouwvereniging dat ze de huur netjes betaald hebben. Overigens kan de oude woningbouwvereniging deze mensen maar 5 jaar weren. In praktijk vaak maar 3 jaar en is dat ook moeilijk als er volgens de rechter een goede reden is om ze eerder toe te laten, zie scriptie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Woningbouw en wijkagent informeren. Bij evt vermoeden dat er een plantage wordt aangelegd.