Waar komen de muzikanten rond Utrecht CS vandaan?

Rond Utrecht CS en Hoog Catharijne zitten altijd dezelfde muzikanten. Meestal zitten ze onderaan een (rol)trap.

De mannen zien er buitenlands uit. De accordeonspelende vrouw zou ook Nederlands kunnen zijn, maar ze spreekt een taal die ik niet versta.

Waar komen deze muzikanten oorspronkelijk vandaan?

Toegevoegd na 5 minuten:

Ik bedoel niet de (vr)olijke gitaarspelende zanger - die zingt in het Nederlands en is duidelijk een geboren Nederlander.

Ik bedoel de "vaste kern" van enkele mannen en één vrouw die duidelijk niet-Nederlandse wortels hebben.

Cryofiel
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Deze komen vaak uit Roemenie (en zijn illegaal in Nederland/ zigeuners
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey,

Die man die onder aan de trap zit richting de bussen bij lijn 12 en zo (dus de bussen die 'buiten' staan, niet overdekt), die is Roemeens, daar heb ik wel eens mee gepraat dus van hem weet ik het zeker ;) Maar dat wil echt niet zeggen dat, zoals hier gesuggereerd wordt door sommige antwoordgevers, alle straatmuzikanten op Utrecht CS Roemeens zijn, want ik weet dat er een tijdje ook twee waren die uit Wit-Rusland kwamen, en die speelde Gitaar en Panfluit... Maar die zie ik eigenlijk nooit meer dus weet niet of die er nog wel eens zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was ook altijd een accordeonspeler, volgens mij ook uit Wit-Rusland. Die zat meestal als je vanuit het station HC binnenloopt ergens links. Ik weet niet of hij er nog zit, maar de laatste keer dat ik er kwam, een paar maanden terug, nog wel.