Hoeveel van de mensen die hun telefoon (smartphone) veel gebruiken heeft nog een tweede telefoon?

Ik heb het hier niet over huistelefoons, alleen mobiele telefoons. Zelf ken ik wel iemand die twee telefoons bezit. Maar is dat nou wel 'gewoon'? Zijn er meer die dat hebben?

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog handig om toe te voegen:
Een tweede telefoon die ook actief wordt gebruikt natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (8)

Ik denk dat 90% van de mensen ie afgelopen 5 jaar altijd een mobiel heeft gehad.
Nog steeds een oude mobiel ergens heeft liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt natuurlijk ook heel veel mensen die 1 mobiel hebben voor privé en 1 mobiel voor werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen gebruiken ook hun oude mobiel voor het uitgaan. Als ze die dan kwijt raken is het minder erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf heb er ook 2 in gebruik. 1 nummer voor instanties, bedrijven waar ik een tel voor moet achterlaten en die gebruik ik ook voor mijn werkgever. En 1 waarop kids, vrienden mij kunnen bereiken

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb ze niet speciaal daarvoor aangeschaft maar omdat ik een nieuw model telefoon kreeg met een ander nummer heb ik mijn oude ernaast gehouden en alleen fam. en vrienden het nieuwe nr gegeven. Had ik ook niet alle rompslomp om mijn nummer bij bedrijven en instanties te wijzigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 2 mobiels van me zelf. (1 met internet en 1 gewoon). En dan nog 1 van me werk. Ik ben vrachtwagenchauffeur er daar zit een gps volgsysteem in en daar zit ook nog een simkaart in voor berichten te versturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen hebben bijna alle mensen natuurlijk maar één telefoon. Dat is dan gewoon de telefoon waar ze jou persoonlijk mee te spreken krijgen.

Mensen die méér telefoons hebben, hebben dat vanwege hun werk. Dan denk je aan mensen die bij mensen thuis komen, veel onderweg zijn, enz, enz.. vanwege de functie die ze vervullen. Dan hebben ze een "werk"-telefoon en een "privé"-telefoon. Van deze mensen zullen er uiteraard ook een aantal zijn die hun privé-telefoon gebruiken als "werk"-telefoon vanwege bepaalde redenen. Ik schat zelf dat van deze mensen 95 % een tweede telefoon heeft.

Maar ook mensen die een eigen bedrijf hebben en daarom twee mobieltjes hebben. Een voor privé en een voor de klanten én of werknemers. Uiteraard zijn er ook bedrijven die geen twee telefoons nodig hebben en hun eigen privé-telefoon als "werk"-telefoon gebruiken, dan denk ik aan mensen die bijv. een klein bedrijf hebben, met één of twee mensen. Hoeveel mensen op die manier dan ook daadwerkelijk twee hebben... Daar is geen direct antwoord op te geven. Maar als ik toch moet schatten hoeveel ondernemers een tweede telefoon hebben: ik denk zelf 90 of zelfs 95 %.

Je wilt namelijk niet op je privé telefoon door klanten gebeld worden.

De mensen die een gewone baan hebben en niet voor hun werk bij mensen thuis moeten komen, kunnen ook twee telefoons hebben, omdat ze hun dure telefoon niet op het werk willen gebruiken omdat de telefoon daar makkelijk valt, of vies word, nat .. of het is gewoon niet handig... etc, etc.. Hoeveel mensen dát dan zijn, ik denk 10, 20 %?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zelf een iPhone (met abbo) + een oude sony ericsson (met prepaid waarmee ik sms wanneer ik over mn bundel ben)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heeft meer dan de helft van de mensen een 2de en zelfs 3de mobiele toestel in gebruik.

Heel ongewoon is dat niet omdat vele mensen reeds een mobiele telefoon van zichzelf hebben/hadden en daarnaast ook eentje via het werk. En daarnaast zijn er steeds meer mensen die ook nog een mobieltje hebben vanwege een job in het buitenland.

Ik ken ook mensen die voor elk netwerk een andere mobiel hebben en het gebruik afstemmen op de voordeligste tarief voor een bepaald gesprek.

Of dit handig en overzichtelijk is daar spreek ik me niet over uit maar ik merk het dagelijks en steeds vaker op.

Ik kijk er alleszins al lang niet meer van op, in mijn omgeving is dit schering en inslag... de normaalste zaak van de wereld dus.